Gå til innhold

Lav batterikapasitet. Grunnet Vista ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har kjøpt en ACER AS9302WSMi (Tur64 2TL50) 17"

som jeg ser har svak batterikapasietet. I vanlig bruk holder den sikkert ikke mer enn 90 min og ved "sparebluss" rett under to timer.

Jeg prøvde "Battery Eater" og da var ca 50 min resultatet.

Kan jeg ha fått et svakt batteri eller er det Vista som (i alle fall foreløpig) har problemer med energistyringen? Det betyr ikke all verdens fordi jeg stort sett har tilgang på strøm for lading.

Så vidt jeg vet er det et Li-Ion batteri (4000mAh) og det skal vel være vanskeligere å feillade.

Jeg ladet helt opp da pc'en hadde initialisering og helt ned til batterialarm de første tre gangene.

Noen råd og erfaringer for å bedre kapasiteten tas i mot med takk.

Litt på siden: Jeg ble konfrontert med noen som hevdet at middels gamle batterier kunne slite med at toppladepunktet (eller var det punktet der batteriet trodde det var tomt) ikke var riktig satt lenger og at dette kunne resettes slik at batteriet følte seg frem til topp og bunn på nytt. Finnes noe slikt ?

M.v.h.

Jan M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan si deg med en gang at din batteritid på rett under 2 timer med dine spesefikk tenker da "prosessor" er helt normal dessverre.

8697375[/snapback]

Hei og takk for svar !

Reagerte litt ekstra på forskjellen mellom "Battery Eater" og de tidene jeg har opplevd ellers. Jeg er klar over at jeg har en sulten prosessor.

Men det er ikke livet om å gjøre. Da hadde jeg valgt C2D og undervoltet og styrt verre ...

Jan M

Lenke til kommentar

Lysstyrke på skjerm, deaktivere komponenter du ikke bruker der og da i bios (eks modem og 10\100), sette den til å kjøre på laveste cpu-hastighet osv. Å skru av aero i vista kan hjelpe endel. Bios-oppdateringer kan optimalisere strømstyringa. Med de ovennevnte tiltak på pcen jeg har i signaturen greide jeg ca 30 min ekstra så er litt å hente, om ikke allverden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...