Gå til innhold

8800GTS 640MB, Hvilken Produsent? (Best, SLI etc)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et 8800GTS 640MB skjermkort.

Men lurer på hvilken produsent jeg skal velge. Noen har fabrikkoverklokkede versjoner, og noen koster mer en andre.

Mener å huske å ha lest at alle kortene er produsert på samme fabrikk/er like, og at eneste forskjell er fargene/utseende på viften o.l. + at noen er klokket høyere en andre.

Så jeg ville bare sjekke med dere. Hvilket kort syns dere jeg burde gå for.

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=880...rice=&maxPrice= (skal handle fra psdata og komplett)

De 2 billigeste, den ene XFX-en og Gainward virker som det beste valget. Er de kortene som er overklokkede verdt å kjøpe, eller er det like greit å klokke selv?

Jeg har også tenkt tanken på å kjøpe et nytt 8800GTS 640 om et år++, da de har gått kraftig ned i pris og da kjøre SLI. Må/bør jeg ha et helt likt kort da for at det skal funke, eller må det bare være av samme type?

Hvis jeg må ha akkurat samme kort, dvs også samme produsent, hvilken bør jeg da velge (hvem kommer til å fortsette å selge kortet lengst)?

Resten av PC spesifikasjonene:

Intel Core2Duo E6600 2,4Ghz

Asus P5N32-E SLI PLUS

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12

500-600W Power Suply (kanskje jeg burde vurdere mer med tanke på framtidig SLI :hmm: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kjøpt det billigste 8800GTS 640MB kortet som det er mulig å oppdrive! Kortene yter helt likt på samme hastighet. Det er ingen forskjell mellom merkene bortsett fra bundle.

Ville satset på å klokke selv.

Skjermkort har da en stygg tendens til å bli faset ut og erstattet med neste generasjon uten prisfall. Så hvor mye dropp du vil se i prisen på nye kort er usikkert. De vil da uansett bli tilgjengelig brukt til en ok pris.

Må være samme samme type altså et 8800GTS 640MB kort.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg velger Gainward sitt 8800GTS 640MB "Bliss" Kort. Har kommet best ut av tester når det gjelder overklokking iallefall, og har en ok pris. Dårlig bundle, men bryr meg egentlig ikke så mye om det uansett.

Endret av Nutcracker
Lenke til kommentar

Faen, nå så jeg de hadde tilbud på 8800GTS 320MB GDDR3 på netshop til 2250,-. Det er 900 mindre enn 640MB, svarte nå blei jeg i tvil.

Skal foresten bruke pc-en på en Wide 22" 1680 x 1050, og på en

5:4 19" 1280 x 1024 (på spill som ikke støtter 16:10).

Hva syns dere jeg bør gjøre?

Endret av Nutcracker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...