Iris_L Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Kom over disse bildene, og falt pladask for dem Det jeg da lurer på er om noen ser hvordan bildene er redigert, for det regner jeg med at dem er Skjønner jo at man må ha mye erfaring for å ta så gode bilder uansett, og redigeringen er sikkert heller ikke lett, men hadde vært artig å hatt en anelse om hvordan det er gjort EDIT: Dumme meg glemte link http://lonelywolf2.deviantart.com/gallery/ Endret 25. mai 2007 av Iris_L Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kom over disse bildene, 8696687[/snapback] Tror du har glemt referanse til bildene? Ellers blir det litt vanskelig.... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Mange flotte bilder der, ja. Men ingen spesiell redigeringsmåte annet enn den obligatoriske arbeidsflyten i forbindelse med klargjøring av bilder til web/print. Men det er ikke 'rett ut av kamera' nei, slik endel tror/forventer/håper at et kamera skal levere. Det han har gjort er vel omtrent som dette. I Raw-konverter: stillt hvitbalansen, finjustert eksponeringen, justert levels/curves, kanskje gjort fargene litt mer livlige, kankje tatt bort litt støy og konvertert til enten høykvalitet jpg eller tiff. I Photoshop: jobbet ytterligere med curves og levels men denne gangen antaglig med masker for å begrense området som blir berørt av endringene, muligens har han i noen tilfeller blendet sammen flere utgaver av samme bildet for å utvide dynamikken, kanskje brukt brush-tool for å lysne opp eller tone ned enkelte områder, finjustert fargemettningen, skalert ned for webvisning, skarpet opp bildet vha USM eller smart sharpen og lagret med en passende komprimering. Dette er helt standard saker, som om man lærer seg, vil gi ens bilder et stort løft sammenlignet med de som satser på ferdigkokte jpg-filer fra kamera. Endret 25. mai 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
engekri Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ser ut som aktivt bruk av photoshop med graderte filtere(?) og mye polarisering. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Enig med ragamuffin. Er nok mye bruk av curves på forskjellige deler av bildet. Kanskje spesielt for å mye kontrast på skyene Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Tipper at han også bruker "Photomatix Pro" file://localhost/F:/Programfiler/Photomatix/PhotomatixHelp.html Lastet ned dette i dag og tryllet frem utrolige bilder (kombinerer 2 eller helst tre bilder med ulike eksponeringer (Bracketing i Nikon språket). Utrolig elegant SW som blander flere lags identiske bilder (Bracketing med tre EV komponeringer, +/-2 EV er anbefalt og dettte stemmer nok også). Jeg tok tre like bilder ut av vinduet fra huset og det var grått og trist (regna mye i dag ;( ) , men resultatet ble et fargerikt motiv til tross for de tre relativt triste "negativene" ... Løp og kjøp /L Endret 28. mai 2007 av relsafus Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Sorry , men browser og trådlåst keyboard er helt på trynet i dag......;( /L Endret 28. mai 2007 av relsafus Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hva skje a ? Bilde 2; (merge av tre bilder ) Glemte å si at de er tatt på frihåd, men det ser dere vel /L Endret 28. mai 2007 av relsafus Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Minte meg litt om stilen til Charlie White, selv om han nok har et stykke igjen å gå før han helt er der. Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) han kan godt ha brukt graduated ND filtere ogsa. Endret 28. mai 2007 av dataleaf Lenke til kommentar
perottol Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Er lett å henge seg opp i redigeringen her, men man kan se at mye har blitt fanget i det utløseren ble trykket. Polafilter og bra belysning. Ellers så vil jeg anbefale denne metoden for generell justering av kontrast og lysintensitet: http://www.radiantvista.com/archive/video_tutorials/6/ Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Tipper at han også bruker "Photomatix Pro" file://localhost/F:/Programfiler/Photomatix/PhotomatixHelp.html Lastet ned dette i dag og tryllet frem utrolige bilder (kombinerer 2 eller helst tre bilder med ulike eksponeringer (Bracketing i Nikon språket). Utrolig elegant SW som blander flere lags identiske bilder (Bracketing med tre EV komponeringer, +/-2 EV er anbefalt og dettte stemmer nok også). Jeg tok tre like bilder ut av vinduet fra huset og det var grått og trist (regna mye i dag ;( ) , men resultatet ble et fargerikt motiv til tross for de tre relativt triste "negativene" ... Løp og kjøp /L 8726688[/snapback] Tror Dynamic Photo HDR fra Mediachance gjør sammen jobben, bare en god del billigere: http://www.mediachance.com/hdri/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå