ivanp Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei! Var igår og skulle ha EU kontroll på bilen. Verkstedet opplyste meg da at dem trengte vognkortet til bilen. Bilen må jeg ha på EU kontroll FØR jeg får vognkortet til bilen. Skal omregistreres til ny eier. Hvordan skal jeg gå fram hos biltilsynet? Verksted fortalte meg at jeg får mangel lapp hvis jeg ikke har vognkort på bilen, men siden den skal omregistreres, (har stått uten skilter i ca 3 år) så har jeg jo ikke skilter/vognkort før ETTER jeg har hatt EU kontroll??!? Feilopplysning fra verkstedet, eller bare staten som skyter seg selv i ræva nok en gang? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ring statens vegvesen og sjekk. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du kjøper vel inn prøveskilter og har på bilen på PKK. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vas. En bil kan EU-godkjennes selv om den er avregistrert. En bil kan ikke registreres igjen dersom det ikke er tatt EU-kontroll som er datert til gjeldende godkjenningsperiode. Prøveskilter er heller ikke nødvendig, en bil kan tas på tilhenger f.eks. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 du har vel det gamle vognkortet? en bil uten vognkort er ikkje i forskriftsmessig stand. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hm, er ikke bilen avregistrert? Trodde jeg hadde lest at den var det. Om bilen er påregistrert og du ikke har vognkort, så kan dem vel sette seg på bakbeina. Men nytt vognkort fås på dagen hos Biltilsynet, så det skal ikke være noe problem. Om bilen er avregistrert trengs ikke vognkort. Iflg retningslinjene skal vognkort makuleres når skilter leveres inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå