Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Da har jeg endelig kommet meg i nye lokaler og alle servere er på plass.

IRC server er oppe og går igjen og vil være tilgjengelig 24/7/365/xxxxxxx etc. etc., bare så dere tvilere ikke trenger å mase mer om det altså ;-)

Vet du fortsatt ikke hvordan du skal koble deg på så ser du i signaturen min en liten link til veiledning.....

Velkommen skal dere være alle sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er i-linje som bare det der. Var borte et øye fordi ISP måtte låse IP adressa, bortsett fra det er alt vel

Dagens middag til deg: Ett stykk Indrefilet, en stor bakepotet, 1 pk. krydder/urtesmør, 1 pose bernaise sause (gidder jo ikke lage den selv), en liten boks med mais, en dusk med brokkoli, salt, pepper og melange

Sett bakerovnen på 230c

Pakk inn poteten med alu-folie og sett i ovnen

vent 40-50 ,minutter

sett på stekeplaten og ha godt med smør i panna. Husk FULL varme!

Vent til smørret er nøttebrunt og legg på biffen

stekes til antydninger av rød kraft kommer frem, for så å bli snudd. pass på at bidffen ikke "brenner" seg fast i panna, ha eventuellt på mer smør.

Ta 100g melange i kjelen og smelt smørret

ha i bernaise pulveret og rør inn.

Ha i 3 dl melk og kok opp under omrøring

Samtidig følger du med på biffen og ser etter om det pipler rød saft opp fra "side 2"

Sørg for at det er nok kraft i panna

Når den røre saften er fremme: legg på talerken

la sausen småkoke i 2 minutter mens du freser brokkoli og mais i panna

har du sopp så bruker du det og selvsagt

Sånn ca nå skal poteten være ferdig også. stikk en gaffel i den og kjenn om den er mør

Når den er ferdig klemmer du den lett litt flat, lager et snitt og klemmer i hver ende til den åpner seg

Ha i kryddersmørret og andre eventualiteter som mais, bacon, sopp, bernaise, ost, whatever....

Velbekome

;-)

Såh - der har du dagens middag

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Samme her.. "Oppe Permanent.." :p

8758736[/snapback]

"Garantert permanent 50% oppetid!"

(garanti gjelder ikke ved jordskjelv, hacking, flom, snubling i nettverkskabler, virusangrep, søling av vin/øl over harddisken, terror/atomangrep, strømbrudd, etc+++)

:w00t:

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

Masekopper!

lol

Folkens. Jeg tok en liten "dårlig" avgjørelse for et par dager siden. Jeg skulle publisere en FTP server og trengte en port range på 100 porter åpne. Dette var noe forbaska slit å gjøre i RRAS så jeg tenkte - påkker heller - jeg installerer ISA server. Som sagt, så gjort. Serveren ble installert og jeg besluttet å bytte. I det samme øyeblikket som jeg skulle bytte så knela RRAS serveren min og dermed var det ingen vei tilbake. Jaja, tenkte jeg da jeg tross alt ikek skulle bruke den lengre. Men til min store fortvilelse så hadde jeg jo satt opp ISA serveren feil, noe jeg selvsagt betvilte selv og sa til meg selv "Forbanna ISA server dritt!!" og leitet febrilsk etter en annen router/firewall løsning. Har dermed vert innom fire stykker, blandt annet Kerio. SYnes de sugde skikkelig alle sammen og var nesten på nippet til å kjøpe en hardware router. Men så tenkte jeg, påkker heller, jeg kaster ikek inn håndkledet enda og besluttet å lese dokumentasjonen til ISA serveren (påkker heller - lese sånt a gitt!!). Skjønnte jo straks at uttrykket "Forbanna ISA dritt!!" slett ikke var rett, men at det var min feil at den ikke virket. Nå er med andre ord en dedikert ISA server oppe og går og den virker helt perkeft!!

Dette begynner kansje å høres klisje aktig ut, men "Nå er'n stabil ;-)!"

LOL

Velkommen tilbake alle sammen. Og ta det med ro! Kommer ikke til å ta ned den routeren uten å ha en backup løsning klar i så fall ;-)

Lenke til kommentar

Her har du ti gode grunner til at dette er uegnet:

1. Det er Linux

2. Det er linux

3. Det er linux

4. Det er linux

5. Det er linux

6. Det er linux

7. Det er linux

8. Det er linux

9. Det er linux

10. Det er linux

.........

Vell- spøk til side: Mine kunder og mest sansynligvis alle mine fremtidige kunder bruker Microsoft. Skal jeg kunne tjene penger på mine kunder så må jeg kunne det jeg tilbyr dem. Jeg er selvsagt enig med deg at Linux er en rimeligere løsning, men Microsoft ISA Server er faktisk veldig bra. Administrasjonen er kansje litt vanskelig ved første øyekast, men steike - når man går under huden på ISA server så finner man så mange goodies som du bare kan drømme om i andre brannmurer/routere. Og siden det er et Microsoft produkt så skal du ikke se bort ifra at det er støttet i .NET på ett eller annet nivå. Og sist, men ikke minst: ISA auto-oppdateres med OS'et

En annen ting, Windows = NO STRESS. Linux = CONF filer => Uoversiktelig og slitsomt og fører til magesår

hihi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...