Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpe porter for bitlord

Anbefalte innlegg

Hei tittelen virket vel veldig piratkopierings full, men det er fakisk ikke saken her..

skal overføre en selvlaget familie film som jeg skal gi i gave til min søster...

problemet er at vi bor alt for langt vekk i fra hværandre så vi har posta opp en torrent, på en side som ikke skal nevnes her etter reglene pga det finnes piratkopiering der, men download speeden er på 2 kb/s (filen er på 2,7 gig ferdig redigert i avi format. vi har 3 forskjellige nettlinjer på seeding, vær på rundt 4 mbit) så skulle ha raskere nedlast fart, men har hørt om å åpne porter i modem og router til å få raskere download speed, men hvordan gjør jeg dette

har et: topcom xplorer 871bt modem

og en: Sweex brodband router, 4 porter men står ikke mer av modell og slikt...

noen som har en total noob guid for meg?

btw: er dette ulovlig tema innen for forumet, steng tråden...

men vil gjerne ha hjelp til dette...

ps: vet ikke hviken kategori jeg skulle legge denne post under så brukermoderatorer bare flytt tråden viss dere vil...

edit:

mens vi er inne på port temaet hvordan kan jeg åpne port til steams dedicated servers?

Endret av Axzter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som at Topcom-en din som standard ligger på 10.0.0.254. Ellers kan du jo sjekke hva som står som gateway for oppkoblingen din (burde være i området 10.0.0.*). Får du opp noe webinterface om du prøver å koble til denne ip-en i nettleseren din (de fleste rutere jeg har vært borti har et)?

Får du opp Topcom-en eller Sweex-en? Er kabelen fra Topcom plugget inn i en LAN-port på den andre ruteren? Om den står i en annen type port er sjansene store for at ruterne ligger på forskjellige subnett og det vil bli mye knoting for å få ting til å fungere. Står den derimot i en LAN-port (og DHCP-serveren i Sweex-en er slått av) vil du ikke trenge å bekymre deg for avanserte innstillinger i Sweex-en, den vil bare route all traffikken ukritisk mellom deg og Topcom-en som du (og alle andre) da vil få tildelt IP fra (med mindre jeg har misforstått helt og dette kun funker med trådløse rutere). Da kan du koble deg til Topcom-en og åpne porter der (uten at jeg vet akkurat hvordan på en Topcom), enten via webinterfacet (enkelt) eller telnet (ikke fullt så enkelt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...