stabell Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har nForce 680i SLI-hovedkort fra EGVA. Så bruker jeg 8800GTS, og alt er bra. Men så har jeg også et 6800GT, som jeg kunne tenke meg å avlaste 8800-kortet med til flightsim. Hovedkortet har tilsammen tre PCIe-slot'er, og de som står lengst fra hverandre kan ikke brukes samtidig hvis man ikke kjører SLI, da får jeg "machine check exception", osv. Men den slot'en nærmest "hoved-sloten" kan jeg heller ikke sette 6800-kortet i, for da får ikke 8800-kortet noe som helst kjøling. Spørsmålet er enkelt: Finnes det et hovedkort der jeg kan kjøre et 8800-kort samtidig med et 6800GT-kort? Mvh, Tore Stabell Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Finnes det et hovedkort der jeg kan kjøre et 8800-kort samtidig med et 6800GT-kort? Nei, du må ha to like kort, ellers er det bare med ATi Crossfire kort du kan ha to forskjellige. Kjøling er ikke noe problem, noe du innbiller deg; det skal være minst 1cm mellomrom kortene og det holder i massevis (om du kjøper en 8800GTS til). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå