Gå til innhold

Doffen har daua.....

Anbefalte innlegg

I dag den 24 mai måtte vi avlive den ene katten vår, Doffen aka. Batman. (Batman fordi han var nesten helt svart og kun ute om nettene)

De siste dagene lå han bare bortgjemt i en krok og hverken spiste eller drakk.

Fikk time hos dyrlegen i dag morges, og dro ned med han. Den stakkars katten klarte nesten ikke å gå.

Dyrlegen mente at mellomgulvet hadde sprukket, og at indre organer hadde forflyttet seg ut i brystkassen. Doffen ble merkbart værre i løpet av kvelden nede hos dyrlegen og hadde store problemer med å puste.

En operasjon kunne muligens være redningen, men de sa det ville være meget stor fare for at han ikke ville overleve narkosen.

Det var ikke akkurat et lett valg vi hadde der, men jeg hater å se dyr lide.

Så litt før 19.30 i kveld var det over.

Doffen ble litt over 9 år gammel.

post-6614-1180045082_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondolerer :( Akkurat det samme skjedde med den eldste katten min når han var 5 mnd. Jeg tok opprasjonen og han overlevde. Bra dere tok han med til dyrlegen, for det er veldig smertefult for katten.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Kondolerer :( Akkurat det samme skjedde med den eldste katten min når han var 5 mnd. Jeg tok opprasjonen og han overlevde. Bra dere tok han med til dyrlegen, for det er veldig smertefult for katten.

8697661[/snapback]

Det er bra å høre at den overlevde da :)

Men i vårt tilfelle så sa de at Doffen antakeligvis ikke kom til å overleve narkosen engang.

Operasjonen kostet i tillegg mellom 10-15 000 kroner, og hadde jeg visst katten min kom til å overleve så hadde jeg faktisk gjort det.

Lenke til kommentar

Rart. Min kosta 3500 kr. Fikk endel inkludert i prisen som kastrasjon, medisiner, røntgen etc. fordi jeg ikke hadde jobb da. Men vil ikke tro det ville blitt så dyrt som ditt hvis jeg hadde betalt for dette. Hos min lå organene på utsiden av brystkassa og ikke inni, når jeg tenker meg om :hmm:

Hadde en kattunge i to uker som måtte avlives pga. eplepsi og hun husker jeg enda og samboeren savner henne. Det viktigste er å huske på hvordan hun var og være lei seg innimellom.. :)

Lenke til kommentar
Leit å høre :/

"Bra" at dere tok den riktige avgjørelsen som var best for katten da.

Edit: Jeg tror den "bra", kom litt feil ut. det var IKKE ment som noe slemt.

8700196[/snapback]

Skjønte hva du mente, avgjørelsen var nok best for Doffen når alt kom til alt...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kondolerer. Har selv mistet 2 katter. Jeg vil egentlig skaffe meg en ny katt, men har ikke gjort det da jeg ikke liker å se de dø :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...