Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Levert inn frikort, trakk allikevel skatt

g@bb@

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden jobbet på Tekninkk magasinet i Stavanger.

Det første jeg gjorde da jeg fikk jobben i mars, var å gi sjefen min fri kortet mitt.

Han sendte det inn på samme dagen, men da jeg fikk lønn i sluten av april, hadde de trukket meg 50 % i skatt.

Jeg sa ifra til sjefen og han sendte på nytt frikortet og en mail til Sverige. De sa at det var mottat og alt var fikset. I midten av mai spurte jeg igjen om han kunne sende inn frikortet mitt slik at de ikke trakk meg 50% skatt igjen. Han sa at han skulle gjøre dette igjen.

Men! Da lønnslippen min kom i dag, hadde de alikevel trukket meg 50% skatt igjen, selv om frikortet mitt er levert inn 3 ganger. Er jeg nødt til å vente helt til 22 Juni 2008 før jeg får dem utbetalt, eller kan jeg få dem så fort som mulig?

Jeg har for øvrig blitt oppsagt i jobben, så jeg jobber der ikke lengre.

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men poenget er at jeg ikke skulle hatt skatt tilgode.

Jeg hadde levert inn mitt frikort og alt skulle være klart for det skulle gjelde.

Så egentlig skulle jeg ikke bli trukket skatt i det hele tatt.

Er det ingenting jeg kan gjøre med saken?

Lenke til kommentar

Trur ikkje det der så mykje å gjere då dette er skattedirektoratet som er mottakande part.

Så eg trur nok ikkje at innbetalt skatt kan betalast ut før i juni året etterpå , med skatteoppgjeret.

Om du hadde ikkje hatt frikort og hadde jobben vidare så kunne nok det ha blitt endra, gjennom at dei neste utbetalingene ikkje hadde vore skatt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...