guezz Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg har en Athlon 1.4 GHz og temperaturen ligger på 60 grader! Er dette mye? Når har temperaturen innvirkning, tenker da på levetiden og effektiviteten til CPUen? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Se her. :wink: Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Litt varmt det der ja, men det går bra... Hvis du ikke går noe mer enn over 60 grader er det ikke verdens undergang, men jeg vill hadd meg under 55 grader viss jeg var deg. Min T-bir 1.4 lå på 50grader etter hard spilling med luftkjøling, nå liggern på 40-45 med vannkjøling avhengig av romtemperaturen... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Jeg har også en AMD T-bird 1.4GHz. I begynnelsen lå den på 68 grader idle. Da med et relativt varmt kabinett og en dårlig kjøler.. - kjøpte nytt kabinett - satte i fire kabinettvifter - kjøpte ny kjøler - bruker Arctic Silver 3 kjølepasta Nå ligger temperaturen på 36 grader idle.. 60 grader er i midlertidig ikke noe problem. Mulig levetiden vil synke litt, men innen den tid er CPU-en urgammel og du har fått deg ny. Det viktigste er at maskinen er stabil. Hvis du allikevel skulle få lyst til å senke temperaturen litt, så vet du hva du må gjøre. Bruke skikkelig kjølepasta, senke kabinettemperaturen og kanskje senke vcore (i bios) et par hakk. Lykke til uansett! Hilsen en som har så kald CPU at han er nødt til å overklokke.. 8) Hjelp! Prossesoren min er på 58 grader Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 det går bra.. athlon prosessorer skal ikke være så veldig høyere enn 70 grader å da er det ustabilt.. men vis du ikke har en ustabil pc nå så trenger du ikke å kjøpe ny kjøler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå