pierce007 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har idag kabeltv og parabol med 4 hoder. Finnes det en god løsning - hvis overhodet - en tuner el som gjør at jeg kan feks ta opp fra hotbird, se på kabeltv, eller ta opp fra thor mens jeg ser på astra? Evt noen forslag/ideer på hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 En vanlig installasjon med flere hoder bruker en Diseqc switch og kun en kabel fra denne inn til tuner. Da er det ikke mulig å bruke flere satelitter samtidig, man trenger flere kabler. En PVR (tuner med harddisk) bør kunne ta opp en eller to programmer samtidig som man ser på et tredje. Men du møter fort begrensinger på hvilke kombinasjoner du kan få til. 3 kanaler på samme multiplex er enkelt. Er de på forskjellige transpondere og satelitter så trengs dobbel tuner, dobbelthode for hver satelitt, og masse kabler. I prinsippet kan man fylle opp en PC med flere tunere og ha alle muligheter. Om det er praktisk mulig er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 En vanlig installasjon med flere hoder bruker en Diseqc switch og kun en kabel fra denne inn til tuner. Da er det ikke mulig å bruke flere satelitter samtidig, man trenger flere kabler. En PVR (tuner med harddisk) bør kunne ta opp en eller to programmer samtidig som man ser på et tredje. Men du møter fort begrensinger på hvilke kombinasjoner du kan få til. 3 kanaler på samme multiplex er enkelt. Er de på forskjellige transpondere og satelitter så trengs dobbel tuner, dobbelthode for hver satelitt, og masse kabler. I prinsippet kan man fylle opp en PC med flere tunere og ha alle muligheter. Om det er praktisk mulig er jeg ikke sikker på. 8696922[/snapback] Veldig kompleks ønske fra min side mao. Nå fikk jeg et rimelig godt svar vedr bruk av DB 7025 og oppsett- bruker evt denne til å ta opp fra satelitt, men PC til kabeltv. Dog kan jeg ikke se på en satelittkanal men jeg tar opp fra en annen, men kan se på kabeltv og vice versa. DB8000 kunne løse dette problemet, men blir en dyr løsning, så.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå