Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Briller og synstest? Kvalitet? - billig eller dyrt

skorpi84

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke hvor jeg skuller legge inn denne tråden. Endte her.

Jeg har ikke hatt synstest på noen år og trenger sårt en ny test. Har pleid å gå til øyenlege, men nå ble jeg anbefalt optikker.

Det jeg lurer på nå er op kvaliteten på testen er bedre hos dyrere plasser. F.eks, Seland i forholt til specsavers?

Er de flinkere på dyre plasser enn billige?

Jeg ser bare at prisene varierer, og lurer på om man får det man betaler for eller om det blir gjort skikkelig uansett hvor jeg går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du bare ønskjer å sjekke om synet har endra seg i nemneverdig grad kan du truleg sjekke synet elektronisk. Meiner at Brilleland tilbyr dette gratis.

Eg vil ikkje tru det er store forskjellar på synsundersøkingane hos dei ulike optikarane. Vil tru optikarane har relativt lik opplæring, og viss nokon ikkje gjer ein sikkeleg jobb får dei vel ikkje drive som optiker. Ein standard sjekk av synet er ikkje så veldig avansert heller. Så eg trur du trygt kan gå til den optikaren du ønskjer.

Lenke til kommentar

skal du bare ha synstest så må man være optiker for å gjøre dette skikkelig så kvaliteten skal være brukbar alle steder. Men skal du derimot ha linser, burde du velge ett av de større stedene. Jeg gikk over til brilleland, og har fått en utrolig bra oppfølging. Har jeg linser igjen når jeg kommer til synstest og noe har endret seg eller jeg vil prøve et annet merke er det bare å bytte dem gratis. Er jeg på sommerferie, så er det brilleland på hytta. Er jeg på skolen er det brilleland i trondheim. Er jeg hjemme er det brilleland i oslo.

Fleksibilitet, oppfølging og service ser du på som et must hvis du har linser. Men som sagt synstest er egentlig litt hipp som happ, finn et sted uten ventetid.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bumper denne. Er det noen som kan si om det har noe å si hvilken optiker jeg velger? Vil jeg få dårligere kvalitet på oppfølging om jeg velger Specsavers enn om jeg velger en annen, mer etablert, optiker?

Jeg vurderer å snart begynne med kontaktlinser, og kvalitet er viktig for meg. Ikke bare selve linsene, men oppfølging og lignende.

(Ellers, takk til Admin'c over for bra innlegg, men jeg vil gjerne ha flere innspill.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...