Gå til innhold

Hdmi to Dvi kabel.

Lomaxz

Anbefalte innlegg

Howdy :)

som en del andre vurderer jeg sterkt å skaffe meg en ps3 etterhvert,

men jeg har noen spørsmål angående hdmi til dvi kabel.

Har en hd klar lcd (1080i), som desverre ikke har hdmi inngang, men en dvi istedet.

Vet det går å bruke hdmi til dvi kabel til dette, og har hørt at det skal være like bra kvalitet på bildet..

Stemmer d? hva kan jeg forvente? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI og HDMI gir nøyaktig samme bildekvalitet, de sender samme signaler.

Det som er tingen med HDMI er at den sender også lyd.

Du vil på ingen måte oppleve kvalitetstap ved å bruke HDMI->DVI overgang.

Du må bare huske å bruke en analog lydkabel i tillegg :).

Jeg bruker component på min TV akkurat nå på grunn av problemer med PS3 og HDMI'n på Tv'n, og jeg merker at jeg får (nesten umerkbare) ristninger i bildet.

Lenke til kommentar

Kjører selv HDMI til DVI og kvaliteten er det ikke noe å si på. Lyden kjører jeg gjennom optisk kabel gjennom anlegget. Men hvis du ikke har det så er det bare å kjøre den analogt gjennom compostitt lyden som følger med. Det skal være to porter til det ved siden av DVI ingangen på TVen din.

Så oppkobling skal nok ikke være noe problem. Kvaliteten er den samme så HDMI grunnet at begge er digitale.

Lenke til kommentar
men finnes det igjen noen måter og få fra dvi og over på vga?

8697948[/snapback]

Ikke med hvis orginalkilden er HDMI. Det går på data, da DVI også sender ut analoge signaler. Men hvis du starter med HMDI så er det kun digitale signaler og det kan ikke konverteres til analoge med en DVI til VGA adapter. Det fikk bror min bittert erfare.

Lenke til kommentar

Dette var kjipt, da både PC'n min og PS3(med linux) kommer ut med et bilde på skjermen som blir som dette:

tvproblemgf4.jpg

PC problemet løser jeg iallefall med å bruke VGA tilkoblingen, men det å få til Linux med fullskjerm er jo helt umulig. Og hvis dere ser på denne tråden så har jeg også vært i kontakt med JVC om problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...