Gå til innhold

skjermkort Gforce 7950gt

UGP

Anbefalte innlegg

har noen problemer, instalerte det i dag, og etter litt ArmA spilling ble skjermen helt rar, mange farger, litt skurring og skitet lys styrke innimellom osv. Noen som vet hva dette kan komme av? :hmm:

prøve å reeboote men hjalp ikke. Kan det hjelpe å laste ned nyere driver?

fant ut av at kortet mitt var gloheit :ohmy: var det det som var årsaken`?

Endret av UGP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har noen problemer, instalerte det i dag, og etter litt ArmA spilling ble skjermen helt rar, mange farger, litt skurring og skitet lys styrke innimellom osv. Noen som vet hva dette kan komme av? :hmm:

prøve å reeboote men hjalp ikke. Kan det hjelpe å laste ned nyere driver?

fant ut av at kortet mitt var gloheit  :ohmy:  var det det som var årsaken`?

8695146[/snapback]

Hmm.. ja, du bør ha de nyeste driverne. Men det er rart at kortet skal bli så varmt. Tok det lang tid før du opplevde disse "feilene" på skjermen? Har du en pc som klarer specsene til kortet? Lurer på om det er en feil på kortet som gjør at det klikker.

Lenke til kommentar

Jeg har Asus GF 7950 der jeg kjører to 19" LCD skjermer i 1280 x 1024 oppløsning i Dualview. Etter en reinstallasjon av vista så bestemete jeg meg for å installere utilety prog for skjermkortet og ble milt sakt overasket. Setting var på manuel og hastigheten på vifta på gfx var på minimum. Temp på korter var på over 70*C :ohmy: i vilemodus. Dvs, desktop med iexplorer og mirc oppe bare.

Tempen på hk er på 48*C med heatpipes og cpu er på 30*C å noe smått. God lufting i kabinettet. Satte instillinger fra manuelt til auto og får aldri temp under 64*C Regner med at korter jobber litt mere pga jeg bruker 2 skjermer men de temperaturene er helt sykt. Jeg har spilt en del spill før jeg tok reformat av pc'en da hadde jeg ikke installert noe kontroll over gfx kortet. DA hørte jeg vifta gikk for fult i spill som f.eks. Gothic 3. Det var sikkert pga innebygd heat protection.

Kommer til å kaste det ut for å kjøpe Gainward eller Asus GeForce 8800 GTX og kjøpe en ny skjerm. Letter etter noen tester av GTX kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...