Tå. Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 1. Den forskning som foreligger (det er dessverre ikke så alt for mye) gir ikke dekning for påstanden om at barn av homofile hyppigere er homofile selv enn barn av heterofile.2. Alle er ikke homofile. Man kan ikke legge opp samfunnet etter at alle er slik eller slik. Folk er forskjellig. 3. Hva legger du i "en god ting"? Det er irrelevant om homofili er "en god ting" eller ikke, folk er homofile og de er ikke dummere eller dårligere foreldre enn andre. Også til dette med at barn av homofile vil mangle "noe". Jeg har problemer med å argumentere mot denne påstanden fordi dette "noe" ikke er definert. Så inntil videre så ser jeg på den påstanden som et ikke-argument. 8708045[/snapback] Når det gjelder forskning så er det verdt å merke seg at mesteparten av forskningen gjelder barn med biologisk mor/far med partner av samme kjønn. Vil et barn av homofile mangle "noe"? Ja et barn av med 2 foreldre med samme kjønn vil etter min mening gå glipp av de impulsene som et barn får når det har 2 foreldre med motsatt kjønn. Under oppveksten vil barn få forskjellige impulser fra mor og far som de tar med seg videre i livet. 2 menn vil ikke kunne gi et barn de samme impulsene til et barn som en mann og en kvinne. Om barnet trenger disse impulsene er et annet spørsmål. Barn av enslige vil jo også gå glipp av disse impulsene. Man også kan gjerne argumentere med at venner av foreldrene kan ta på seg rollen som "reserve" mor/far. Men venner av foreldrene kan ikke være til stede 24/7. Jeg vet ikke dette med sikkerhet, men vil tro at barn av enslige til tider vil savne en farsfigur/morsfigur. Om så er tilfelle er det muligens rimlig å anta at et barn med 2 men som foreldre også vil savne en morsfigur. Men nå virker jo det på meg som om homofile er kvinner i en mannskropp(Les: Femi) så det de egentlig vil mangle er kanskje en farsfigur Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg er overalt, og jeg er der alltid lenge før deg, Okstad. 8706365[/snapback] Kjetil02, love him, or hate him? Lenke til kommentar
nilox Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Flere muligheter:1. Legningen bestemmes ikke av genene, men av noe annet som skjer før man fødes. 2. Det er et gen forskere ikke har klart å finne. 3. Legningen bestemmes av omgivelsene eller er en "hjerneskade" som oppstår på 8707786[/snapback] La meg bare avklare en ting: Når jeg sier at det neppe er 100% genetisk, så betyr selvfølgelig ikke det at det ikke er medfødt. Bare det at det ikke er genene alene som bestemmer legning. Har sett denne episoden av 60 minutes selv, veldig interessant: The Science Of Sexual Orientation 60 Minutes found identical twins Steve and Greg Lofts in New York. They had the same upbringing, have the same DNA — and yet Greg is gay and Steve is straight. [...] Does this prove that it's not genetic? "What it proves is it's not completely genetic. They have the same genes," says Bailey. ... Dr. Breedlove says he can take a male rat and make it behave like a female for the rest of its life, and vice versa for a female, just by altering the hormones it's exposed to at birth. Because rats are born underdeveloped, that's roughly the same as altering a third-trimester human fetus in the womb. ... While biologists look at hormones for answers about human sexuality, other scientists are looking for patterns in statistics. And hard as this is to believe, they have found something they call "the older brother effect." "The more older brothers a man has, the greater that man's chance of being gay," says Bailey. Har hørt en overbevisende teori på "60 minutes" om at legningen bestemmes av hormoner i fosterlivet. Og tvillinger får kanskje ikke samme hormoner? 8707786[/snapback] Men de deler da samme livmor. Then there's the question of how something in the womb could affect one twin but not the other. There are many more questions at this point than answers, but the scientists 60 Minutes spoke to are increasingly convinced that genes, hormones, or both — that something is happening to determine sexual orientation before birth. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har nettopp snakket endel med en kamerat av meg om dette. Personlig mener jeg at homofile gjerne kan gifte seg, men at det vil bli et problem når de skal adoptere. Barnet vil ikke få naturlige impulser, mener jeg. Jeg mener også at vår viten om psykologi underbygger denne påstanden. Vår viten om psykoligi underbygger ihvertfall at folk vil bli sett ned på, og til en viss grad oppfattes som mindreverdige når de ikke nyter smame rettigheter som andre i samfunnet... AtW Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 [snip] 8713439[/snapback] Ja, det var veldig overbevisende dokumentasjon som ble lagt fram der. Men tenk, når en mor har tvillinger i magen og de skal få hormontilførsel, da vil hun vel gi en hormontilførsel til hver istedenfor å la dem dele på én? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Om barnet trenger disse impulsene er et annet spørsmål. Barn av enslige vil jo også gå glipp av disse impulsene. Man også kan gjerne argumentere med at venner av foreldrene kan ta på seg rollen som "reserve" mor/far. Men venner av foreldrene kan ikke være til stede 24/7. 8708935[/snapback] Hvilke familier i dag, bestående av hetrofile eller homofile, enslige, deltidsforeldre eller kjernefamilier, klarer å være tilstede 24 timer til dagen 7 dager i uken for barna sine? Svært få, eller nær ingen vil eg påstå. Selv i familier hvor en av foreldrene er hjemme så vil jo barnet etterhvert være i skolen store deler av dagen og dermed også få impulser derifra, samt venner, treninger, øvelser, barnevakter osv. Min mening er uansett at når barnet endelig kommer hjem etter en impulsrik dag så er det langt viktigere at man blir møtt av gode og kjærlige forelder/foreldre, uansett om de er av samme kjønn eller legning. Og av erfaring så har eg selv vokst opp første del av livet mitt(i barndomshjemmet) hovedsaklig med min mor, da min far arbeidet 16-20 timer i døgnet, og andre del av livet kun med min far da min mor døde. Ut over det har eg også vært gift og har ei datter, men er nå deltidsforelder. Og eg kan ikke påstå at eg har på noe tidspunkt manglet noe, og av hva man kan si på dattera vår så er det lite som tyder på at hun mangler noe. Men nå vet eg ikke hvordan det vil være i motsatt tilfelle, og der ligger faktisk litt av poenget mitt Lenke til kommentar
nilox Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Ja, det var veldig overbevisende dokumentasjon som ble lagt fram der. Men tenk, når en mor har tvillinger i magen og de skal få hormontilførsel, da vil hun vel gi en hormontilførsel til hver istedenfor å la dem dele på én? 8715044[/snapback] Det skal jeg ikke si at jeg vet. Men i følge artikkelen fra 60 minutes så var tydeligvis det at de delte livmoren et problem for denne hormonteorien. Det er vanskelig å si hva som egentlig er årsaken før det foreligger mer forskning. Skulle jeg tippe ville jeg tro det at man måtte være genetisk disponert, at det er ting som skjer i livmoren og antagelig prosesser i hjernen som foster og/eller nyfødt. Men det blir bare spekulering. Uansett skulle det være hevet over enhver tvil at det ikke er et valg, det er jo like absurd som å si at å være heterofil er et valg. For de som måtte tvile på det, sjekk denne eks-homofile "homseterapeuten", mer fornektelse av egen seksualitet skal du lete lenge etter: The Daily Show - Gay Cure :!: Endret 27. mai 2007 av Polluks Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Om homofile par så skulle få lov til å adoptere, så håper jeg de prioriteres sist bak alle heterofile par, og kun skal fungere som en nødløsning. Et barn har godt av både kvinnelige og mannlige impulser. Om foreldrene i tillegg ikke føler at tiden er inne for å fortelle barnet at det er adoptert, så må foreldrene være heterofile. Naturlig sett er det en mann og en kvinne som lager barn. Andre små argument er i forhold til mobbing, i tillegg til at størsteparten av norges befolkning ikke vil ha homofil adopsjon (hvertfall det jeg så på Holmgang - JA 13 % vs. NEI 87%). At homofile skal gifte seg i kirken er uansett galt. Avskaff stats"kirken" og la religionene bestemme selv. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvilke familier i dag, bestående av hetrofile eller homofile, enslige, deltidsforeldre eller kjernefamilier, klarer å være tilstede 24 timer til dagen 7 dager i uken for barna sine? Svært få, eller nær ingen vil eg påstå. Selv i familier hvor en av foreldrene er hjemme så vil jo barnet etterhvert være i skolen store deler av dagen og dermed også få impulser derifra, samt venner, treninger, øvelser, barnevakter osv. Min mening er uansett at når barnet endelig kommer hjem etter en impulsrik dag så er det langt viktigere at man blir møtt av gode og kjærlige forelder/foreldre, uansett om de er av samme kjønn eller legning. Og av erfaring så har eg selv vokst opp første del av livet mitt(i barndomshjemmet) hovedsaklig med min mor, da min far arbeidet 16-20 timer i døgnet, og andre del av livet kun med min far da min mor døde. Ut over det har eg også vært gift og har ei datter, men er nå deltidsforelder. Og eg kan ikke påstå at eg har på noe tidspunkt manglet noe, og av hva man kan si på dattera vår så er det lite som tyder på at hun mangler noe. Men nå vet eg ikke hvordan det vil være i motsatt tilfelle, og der ligger faktisk litt av poenget mitt 8715116[/snapback] Poenget var vel strengt tatt ikke at barnet bokstavlig talt skal ha tilgang til foreldrene til alle døgnest tider, men at barnet skal ha en mor og farsfigur som begge er en sentral del av barnets liv. Når et barn skal adopteres fra utlandet så er det viktig at barnet får det best mulig. Vil et barn få det best hos et heterofilt par? Eller kan et homofilt par by på de samme kvalitetene som et heterofilt par? Det er jo en klar forskjell mellom heterofile og homofile par så svaret må jo strengt tatt være nei! Du sier at du har mistet din mor og at du ikke på noe tidspunkt har følt at du mangler noe? Dette høres jo en smule absurd ut etter min mening. Men homofile må gjerne få lov til å adoptere. Men det vil nok trolig bare føre til ekstra papirarbeid siden ingen uland tillater homofil adopsjon. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Alle adoptivforeldre blir undersøkt av en ekspert på feltet for å være sikker på at et adoptivbarn vil kunne få rette impulser og gode omgivelser å vokse opp i. Hva om homofile par ble stilt de samme kravene som heterofile par? Og jeg vil tro at en som utdannet innenfor samlivskunnskap eller hva som nå skal til, vet mer om hvilke impulser og omgivelser et barn trenger for en god oppvekst enn mannen i gata! Homofil adopsjon er forresten lovlig i en rekke land, bl.a. Nederland. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Alle adoptivforeldre blir undersøkt av en ekspert på feltet for å være sikker på at et adoptivbarn vil kunne få rette impulser og gode omgivelser å vokse opp i. Hva om homofile par ble stilt de samme kravene som heterofile par? Og jeg vil tro at en som utdannet innenfor samlivskunnskap eller hva som nå skal til, vet mer om hvilke impulser og omgivelser et barn trenger for en god oppvekst enn mannen i gata! Homofil adopsjon er forresten lovlig i en rekke land, bl.a. Nederland. 8716429[/snapback] Hva er det som ikke er lovlig i Nederland? Selv om Homofile får lov til å adoptere i Nederland så er det ingen homofile par i Nederland som kan adoptere et barn fra et uland siden ingen av ulandene tillater homofil adopsjon. En som er utdannet innenfor samlivskunnskap vil ha begrenset kunnskap på hvordan et barn fra et uland vil få det hos homofile foreldre siden det ikke finnes noe forskning på området. Endret 27. mai 2007 av toeblast Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Alle adoptivforeldre blir undersøkt av en ekspert på feltet for å være sikker på at et adoptivbarn vil kunne få rette impulser og gode omgivelser å vokse opp i. Hva om homofile par ble stilt de samme kravene som heterofile par? Og jeg vil tro at en som utdannet innenfor samlivskunnskap eller hva som nå skal til, vet mer om hvilke impulser og omgivelser et barn trenger for en god oppvekst enn mannen i gata! Homofil adopsjon er forresten lovlig i en rekke land, bl.a. Nederland. 8716429[/snapback] Hva er det som ikke er lovlig i Nederland? Selv om Homofile får lov til å adoptere i Nederland så er det ingen homofile par i Nederland som kan adoptere et barn fra et uland siden ingen av ulandene tillater homofil adopsjon. En som er utdannet innenfor samlivskunnskap vil ha begrenset kunnskap på hvordan et barn fra et uland vil få det hos homofile foreldre siden det ikke finnes noe forskning på området. 8716713[/snapback] Nederland er faktisk et foregangsland på mange områder! Og nederlandske homopar adopterer fra Nederland og andre homovennlige land, og så langt har de ingen negative erfaringer med det! Egentlig ser jeg ikke noe poeng i innlegget ditt. Det er ikke noen argumentering mot hva innlegget mitt handlet om. At det i dine øyne er mye rart som er lovlig i ett av landene som tillater homoadopsjon, har ingenting med saken å gjøre. Skal jeg kanskje svare og ramse opp teite lover i Kina (som ikke tillater homoadopsjon)? Og hva har det å si at det ikke er noen uland som tilatter homoadopsjon? Det er dumt for de stakkars hjemløse barna der. De har det sikkert bedre hos et nederlands homopar enn i overfyllte barnehjem, er du ikke enig? Og det blir nok lovlig i f.eks. Thailand snart. Thailand er mer homovennlig enn San Fransisco. Endret 27. mai 2007 av Vegard_ Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg er ganske sikker på at vi alle er litt homofile, eller iallefall homoseksuelle. De gamle romerne hadde gjerne sex med venner og kompiser, før de stakk hjem og spiste middag med. Det blir nesten som å bruke andre menn som et redskap til onani. Du er jo ikke narsissist selv om du tilfredstiller deg selv? Da behøver du heller ikke å være fulltime homo selv om du har sex med menn. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg er ganske sikker på at vi alle er litt homofile, eller iallefall homoseksuelle. De gamle romerne hadde gjerne sex med venner og kompiser, før de stakk hjem og spiste middag med. Det blir nesten som å bruke andre menn som et redskap til onani. Du er jo ikke narsissist selv om du tilfredstiller deg selv? Da behøver du heller ikke å være fulltime homo selv om du har sex med menn. 8718745[/snapback] Noe sånn tenker jeg også.. Også er jeg imot et så klart skille mellom homo- og heteroseksuell. Nyansene er jo uendelig mange. Om noen ikke har lest noe av Kinsey, så anbefaler jeg å gjøre det. Forskningen hans legger vekt på forskjeller og likheter mellom uendelig mange forskjellige legninger. Om man setter grensene litt friere, er f.eks. 50% av oss bifile, tenk på det... Men det har ikke mye i denne tråden å gjøre, bortsett fra at to menn som vil adoptere barn ikke nødvendigvis er homofile, de er bare to menn og det er det vi snakker om. Det handler jo ikke om legningen. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Kjetil02, love him, or hate him?8709305[/snapback] Love him, of course! Du vet du vil! For øvrig vil jeg bidra med et artig bilde jeg kom over på flickr i dag: Edit: Glemte å legge ved linken. Endret 27. mai 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Om homofile par så skulle få lov til å adoptere, så håper jeg de prioriteres sist bak alle heterofile par, og kun skal fungere som en nødløsning. Et barn har godt av både kvinnelige og mannlige impulser. Om foreldrene i tillegg ikke føler at tiden er inne for å fortelle barnet at det er adoptert, så må foreldrene være heterofile. Naturlig sett er det en mann og en kvinne som lager barn. Andre små argument er i forhold til mobbing, i tillegg til at størsteparten av norges befolkning ikke vil ha homofil adopsjon (hvertfall det jeg så på Holmgang - JA 13 % vs. NEI 87%). At homofile skal gifte seg i kirken er uansett galt. Avskaff stats"kirken" og la religionene bestemme selv. 8715436[/snapback] Slenger meg på den ideen. Bedre med en type foreldre, enn ingen foreldre. Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Problemet er at menn som lever sammen nå blir diskriminert i forhold til lesbiske. Mens lesbiske kan ta kunstig befruktning eller dusinvis av andre utveier for å få barn, har homofile menn, med dagens lovverk, ingen mulighet for å få barn. Er dette rettferdig? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Problemet er at menn som lever sammen nå blir diskriminert i forhold til lesbiske. Mens lesbiske kan ta kunstig befruktning eller dusinvis av andre utveier for å få barn, har homofile menn, med dagens lovverk, ingen mulighet for å få barn. Er dette rettferdig? 8719710[/snapback] Overhodet ikke rettferdig. Menn kan jo betale en surrogat mor et par hundre tusen, knipe igjen øynene og kjøre på. Eller ikke. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det rettferdig at noen er rike og noen er fattige? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er det rettferdig at noen er rike og noen er fattige? 8721765[/snapback] Tja... Det kommer an på hvordan du ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå