Gå til innhold

Mye penger på konsoller


Anbefalte innlegg

Sitter her og funderer litt når jeg ser alle konsollene mine + oppgradert pc.

 

Det er egentlig ganske få spill serier som jeg "må" spille, disse er:

 

- Metal gear solid

- Zelda

- Resident evil

- Final fantasy

- Comand & conquer

- Ninja Gaiden

- Til dels Starcraft

 

Disse seriene er eneste grunnen til at jeg digger å spille, men det som slår meg er at disse få spilla, som det tross alt er snakk om når man tenker over en 10 års periode så er det ¤¤%&% mange maskiner jeg trenger for å "kose" meg med disse.

 

Er egentlig litt synd at ikke en av disse produsentene Nintendo, Microsoft eller Sony kunne kjøpt rettighetene til alle disse slik at jeg hadde sluppet og brukt penger på konsoller som jeg egentlig gir en lang F... i!!

Men har vel forstått at dette er buisness og mye penger det står om , bare synd at jeg er den som blir lurt vær gang, siden jeg tross alt kun bryr meg om serien ikke maskinene.

 

Flere med samme problem?

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Er nok ikke lenge til det kommer en universal maskin. Tipper kanskje neste runde. Med mindre 1 aktør vinner totalt overlegent denne runden.

8695535[/snapback]

 

det tviler jeg på, men det vi ser denne genrasjonen er at det blir minde eksklusive tiltler,

så man kan jo håpe på at engang neste gen, at alle konsoller har samme spill, til en viss grad,

Lenke til kommentar
Nintendo kommer hvertfall alltid til å ha mange eksklusiver siden de har så mange first party titler. Sony har også en del first party, i tillegg til second party. MS har vel stort sett second party?

8721300[/snapback]

Her tror jeg du roter litt. Sony har jo kun second party, mens MS har et haug av titler produsert av MS Game Studios.

Lenke til kommentar

Polyphony var jeg klar over, Studio London og Liverpool også. Men er du sikker på at de andre du nevner er first party, og ikke second? Second er altså om selskapet eksempelvis har kjøpt deler av utviklerne, eller har en eksklusivitetsavtale.

Lenke til kommentar

Hmm... Ville vært utrolig digg dersom MS, sony og nintendo (og sega :D ) slo seg sammen og laget en felles kraftbombe av en maskin.

Joda, monopol betyr ofte høye priser, men her ville jo butikkene kjempet om kundene, så spillene ville nok ikke blitt dyrere enn de er nå.

Dersom alle slo seg sammen, ville de jo hatt utrolig mye midler å benytte også, så vi kunne fått en utrolig kraftig sak, samtidig som den kunne benytte seg av all slags wii mote teknologi etc.

Nintendo kunne jo fortsatt å lage spill som benytter seg av wii-mote, så kunne man som forbruker bare velge om man ville kjøpe wii-motes eller ei for å spille nintendos (og selvsagt mange andre) spill.

Selve maskinen hadde sikkert kostet skjorta, men helt sikkert IKKE blitt dyrere enn enn 360, ps3 og wii...

Jepp, jeg sikler av tanken....

Alle de involverte firmaene måtte vel også tjene på dette, da det hadde sørget for at ALLE gamere hadde kjøpt "deres" maskin. Delte inntekter hadde vel alikevel blitt større inntekter for hvert enkelt firma da...?

 

Nå har ikke dette med flere maskiner vært noe stort problem for meg i denne generasjonen så langt (360 holder i massevis foreløpig, da ZELDA: TW finnes på min gode gamle Gamecube, og PS3 har ikke noe fristende som ikke finnes i bedre utgaver på 360 sålangt)

Men når titler som Metal gear solid 4, mario galaxy etc kommer blir det værre...

Uten å bli sett på som en fanboy må jeg uansett få lov til å si at 360 er den plattformen med mest spennende exclusive titler så langt denne generasjonen, og det er langt flere enn det har vært i noen titligere generasjoner, så problemet har løst seg til en viss grad for min del.

Men som sagt.... MGS4 og mario galaxy... Kjipt å måtte kjøpe 2 dyre konsoller kun for disse...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
er helt sikker på alle utenom evolution studios

8723827[/snapback]

Evolutin Studios er uavhengig.

Sony har for øvrig flere inhouse studioer enn MS, naturlig nok siden sony har drevet med dette lengre...

Her får du den komplette listen over inhouse studioene til sony, hentet fra wikipedia:

 

 

* Clap Hanz – Hot Shots Golf series

* Polyphony Digital – Gran Turismo series, Omega Boost

* SCE Japan Studio (Project SIREN Team, etc.) – Ape Escape series, LocoRoco

* Team ICO – ICO, Shadow of the Colossus

* Incognito Entertainment – Twisted Metal: Black, Warhawk

* Naughty Dog – Jak series

* SCE Bend Studio (formerly Eidetic) – Syphon Filter series

* SCE Foster City Studio (includes 989 Studios) – Rise to Honor

* SCE San Diego Studio (includes 989 Sports & Red Zone Interactive) – The Mark of Kri, NBA '07

* SCE Santa Monica Studio – God of War, Kinetica

* Sony Online Entertainment LLC. – EverQuest

* Zipper Interactive – SOCOM: U.S. Navy SEALs series

* Guerrilla Games – Killzone series

* SCE London Studio (includes Team SOHO & Camden) – The Getaway series, SingStar

* SCE Studio Cambridge (formerly Millennium Interactive) – MediEvil series, Primal

* SCE Studio Liverpool (formerly Psygnosis) – Wipeout series, F1 series

* SCE Korea – EyeToy: EduKids, GloRace: Phantastic Carnival

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Trodde dette var en diskusjon om hvor mye penger man egentlig bruker på konsoller, ikke hvilken selskap som har flest spillstudioer. Fælt hvor flink man er med offtopic. Jaja, veit jeg er offtopic selv her men jeg har gjort mitt poeng.

 

Over til tråden.

 

Ser problemstillingen og ønsket her, men jeg tror nettopp det at det er forskjellige selskaper som gir det delte markedet vi har i dag. Tror f.eks ikke at noen av spill seriene hadde blitt det samme vis 1 aktør hadde stått for dem alle sammen. Tror spillene hadde vært alt for lik da, og den forskjellen man ser mellom f.eks Halo og Metroid eller Gran Turismo og Forza kommer nettopp av denne forskjellen og konkuransen.

 

Er greit det koster, men dette er en interesse som koster penger og det har den gjort siden spillkonsollenes morgen, er ikke noe vi kan gjøre med det. Men vi får i alle fall nok av spill å kose oss med og store forandringene mellom spillene. Det er det positive ved disse kostnadene.

Lenke til kommentar
Trodde dette var en diskusjon om hvor mye penger man egentlig bruker på konsoller, ikke hvilken selskap som har flest spillstudioer. Fælt hvor flink man er med offtopic. Jaja, veit jeg er offtopic selv her men jeg har gjort mitt poeng.

Virkelig? Jeg er av en annen oppfatning. Trådstarter synes det er kjipt å måtte kjøpe nye konsoller, når det egentlig er titlene han er ute etter. Deretter leker han med tanken om en universalkonsoll. Et gyldig poeng synes jeg. Derfor er det vel relevant hvilken konsollfabrikant som er i kontroll over hvilke spillstudioer, for å se - i teorien - om en slik konsoll noen gang kunne sett dagens lys.

Lenke til kommentar
Tror f.eks ikke at noen av spill seriene hadde blitt det samme vis 1 aktør hadde stått for dem alle sammen. Tror spillene hadde vært alt for lik da, og den forskjellen man ser mellom f.eks Halo og Metroid eller Gran Turismo og Forza kommer nettopp av denne forskjellen og konkuransen.

8724288[/snapback]

Tror du har rett i dette, det er vel tross alt konkurransen mellom maskinene som får utviklerne til å lage noen av de mest kjente/beste spilla som er der ute og uten denne konkurransen så hadde det kanskje vært vel mange like spill.

 

Derfor er det vel relevant hvilken konsollfabrikant som er i kontroll over hvilke spillstudioer, for å se - i teorien - om en slik konsoll noen gang kunne sett dagens lys.

8724357[/snapback]

 

Ser helt klart poenget med dette ja, er vanskelig og få et Sony studio til å selge spill på f.eks. 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...