Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CCapp.exe stjeler all prossesorkraften min........

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prosessen hører til norton antivirus. Du kan sjekke etter oppdateringer for norton. Du bør også sjekke om du har fått noe rusk på pc'n. Kjør gjerne en full scan med antivirusprogrammet ditt.

Du kan også kjøre en scan med et antispywareprog. eks. SAS (installer, oppdater og kjør en full scan).

Lenke til kommentar

Svaret er enkelt: Hvis du har mindre enn et par Gb RAM, må du fjerne Norton-produktene for å få en normal maskin.

Har du bare Norton Antivirus og masse RAM er det èn ting, men har du Norton Internet Security innstallert er det dessverre bare å fjerne hele pakka, om du vil ha en oppegående maskin. Den stjeler like mye prossessorkraft som en flysimulator.

Last heller ned Zonealarm (gratis) og AVG antivirus (gratis).

Jeg reparerer tusen PC'er i året, og rundt 30 prosent av alle reparasjoner er på grunn av problemer med Nortonprodukter.

Mvh,

Tore Stabell

Lenke til kommentar
Svaret er enkelt: Hvis du har mindre enn et par Gb RAM, må du fjerne Norton-produktene for å få en normal maskin.

Har du bare Norton Antivirus og masse RAM er det èn ting, men har du Norton Internet Security innstallert er det dessverre bare å fjerne hele pakka, om du vil ha en oppegående maskin. Den stjeler like mye prossessorkraft som en flysimulator.

Last heller ned Zonealarm (gratis) og AVG antivirus (gratis).

Jeg reparerer tusen PC'er i året, og rundt 30 prosent av alle reparasjoner er på grunn av problemer med Nortonprodukter.

Mvh,

Tore Stabell

8695838[/snapback]

Vel, dette kan da ikke stemme. Jeg har riktignok en rask PC, men jeg har bare "et par Gb RAM" eller 2 Gb, og jeg har Norton Internet Security. Ingen problemer her, og jeg har alt aktivert. Kan fint spiller/gjøre andre ting når den scanner etter virus eller oppdaterer.

Lenke til kommentar

Hei!

Ja, du kan jo se på prossessor-listen for å se på hvor mye CPU-kraft den stjeler.

Men som sagt: Har du over en Giga med RAM og en rask disk, merker du kanskje ikke så mye til det.

Poenget er: Bærbar maskin med supertreig 5400RPM-disk, 512Mb RAM:

Katastrofe å ha NIS installert.

10K SATA-disk, 2GB-ram: Går sikkert bra.

Mvh,

Tore Stabell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...