Gå til innhold

Oppstartsmelding vedr. Hardware Monitor

subw00fer

Anbefalte innlegg

Hver eneste gang jeg starter opp maskina mi får jeg meldingen

"Hardware Monitor found an error. Enter Power setup menu for details."

Går jeg inn på Power setup menyen viser Hardware Monitor-avmåløingene at VCORE Voltagen til +3.3V ligger på 3.79V, og lyser derfor rødt. Alt annet er i vanlige farger.

Så nå er jeg nødt til å trykke på F1 hver gang jeg får meldingen slik at maskinen min skal starte opp..

noen som kan ha noe peiling på hva som er galt og hva jeg bør gjøre?

veldig takknemlig for all hjelp..

~ subw00fer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hvilke "justeringsmuligheter du har i HW-Monitor, men antagelig er det mulig å endre øvre og nedre alarmgrense for de forskjellige overvåkningsverdiene. Se om du evnt kan endre øvre setting for 3,3volt i menyen for HW-M, det bør kunne løse problemet.

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for hjelpen, men er det slik at det er fare for selve skjermen når Voltagen blir for stor?

Er det dermed forsvarlig å sette opp alarm-nivået?

Og til slutt; hva er det vanligvis som gjør at Voltagen øker på denne måten?

~ subw00fer

Lenke til kommentar
Du kan gå inn å forandre alarm verdiene for den verdien som triggrer alarmen. Slik at HW monitor tror at alt er OK, Alternativt kan du be HW Mon slutte å følge med på +3,3

Edit: Pokker, skrue var hakket raskere :)

Hehe, for en gangs skyld! :p

Edit:

Det er nok ingen fare for skjermen din subwoofer, det er nok heller andre komponenter som er mere utsatt. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig. De fleste komponentene vil tåle en viss spenningsvariasjon. Årsaken til den litt høye spenningen ligger nok i reguleringskretsen i PSU´n. Men som sagt; Jeg tror ikke at du behøver å være redd for at noe galt skal skje.

Lenke til kommentar

Du trenger nok ikke være bekymret for skjermen din nei. Den eneste kontakten som har 3,3v hos meg er en du kan koble på hovedkortet. Vet den finnes på et pentium pro hovedkort jeg prøvde en gang men jeg regner med at du ikke bruker den. En kamerat av meg koblet på noen lys han hadde kjøpt på tieren som gikk på to baterier på denne kontakte så han slapp å bruke baterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...