Gå til innhold

Ny pc: passer dette?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge pc for første gang og har satt opp en liste.

Er det noe dere ville endret på eller kjøpt en annen plass?

Alle svar motas med takk!!

 

Kabinett: Aopen maxi ---- moddet :D

 

Hovedkort: Abit AT7-MAX Hovedkort Socket A DDR RAID

VIAKT333, ATA/133, ATX, 266MHz, USB 2.0

 

Cpu:AMD Athlon MP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus

 

Ram: Corsair XMS2700 DDR-DIMM 512MB PC2700

- 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 333MHz

 

Skjermkort: Aopen GF4 TI4200 8X-DVC128(N8), VGA-Card Geforce 4 128MB 8X AGP TV-Out V-In Retail

 

Cd brenner: Aopen CRW5224, CD-RW 52X/24X/52 ATAPI Internal Retail

 

Cd spiller: Aopen CD-952B, CD-ROM 52X ATAPI Internal Bulk

 

Floppy: Samsung SFD-321B, Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal

 

Hardisk: Wd WD800JB, Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB Cache

 

Lydkort: Creative 7000000002116, Soundcard Sound Blaster 5.1 Digital EG Retail

 

Nettverkskort: Unex ND010, NIC Fast Ethernet PCI 10/100Mbit TPO

 

Cpu kjøler: GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

CAKII38, Opp til XP 2600+

 

Mvh Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra ut det der, eneste jeg kunne tenkt meg var et annet hovedkort. Prøv ett med nforce 2, kt333 henger endel etter. Siden jeg også er litt kresen, ville jeg byttet ut kjøleren md en annen, de beste finner du på Microplex.no

Blir nok litt dyrere da, men tro meg, det er søren meg verdt det.

 

Obs! Så at du hadde valgt en mp cpu, det er ikke vits, mp brukes til dual. Da sparer du inn de kronene, så kjøer du bedre hovedkort og kjølervifte :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde byttet ut 3 ting (uten tanke på hva det koster)

 

1. Du skal ikke ha en Amd MP Cpu, men en XP cpu.

 

2. Du burde velge Asus sitt nForce2 hovedkort.

 

3. Kjøp heller 2x256mb Corsair XMS3500 DDR

 

Grunnen til at jeg hadde kjøpt 2stk er fordi nforce2 korta kan kjøre to brikker parallelt, dermed får du dobbelt bånnbredde.

 

Dessuten så er nforce2 raskere og nyere enn både kt333 og kt400.

 

Du kan godt bruke PC2700 av Corsair minnet også. Men kjøpt ihvertfall 2x256 eller 2x512 brikker, slik at du kan få mest mulig ytelse :)

 

en ting til. kjøp deg for guds skyld en annen vifte/ribbe en den bråkete klumpen der.

 

Hvilken vet jeg ikke, sjekk litt rundt på nettet (overklokking.no?) for et bedre alternativ enn den støvsugern der :)

Lenke til kommentar

Ser sikkert greit ut det der, bortsett fra at jeg ikke helt skjønner hva du skal med en MP-prosessor (tviler forresten på om hovedkortet støtter denne prosessoren i det hele tatt).

Gå heller for en XP-prosessor med samme klokkefrekvens (MP er beregnet for dual-system).

 

Ellers, så har dette hovedkortet innebygget både lydkort og nettverkskort. Har ingen aning om kvaliteten på de komponentene, men om du ikke er altfor kravstor holder de gjerne ?

Lenke til kommentar

Prøv denne kjøleren: www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CMK702151A ta også med med en shims til denne. Max lydninvå på denne er ca. 30dB - lavt i forhold til andre kjølere eg har sett omtalt i forumet. Bruker denne på XP2600+/333 redusert til ca. 2450 O/min med Fanmate (fra 3300 O/min), har nå 36 grader på CPU, 28 på MB fra ASUS PC Probe og ca. 19 i rommet. "Stresset" den i gårkveld, lot Sisoft Sandra 2003 sin Burn In gå kontinuerlig med 100% belastning av CPU en god halvtime, fikk da 42 grader på CPU, høyere MB temperatur enn nå (ca. 36 grader tror eg) - samme romtemperatur og omdreining som nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...