Road11 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Fant ikke en tråd om dette, men det er mulig jeg er elendig til å søke. Det har seg sånn at jeg føler at jeg kommer til å stryke i 2MX. Vi har en elendig lærer, som er dårlig til å lære bort, samt at han er ufattelig lite motiverende. Jeg har gått ned fra 5 i fjor, til noe jeg nå føler blir stryk (Snittet i klassen har sunket noe ufattelig). Spørsmålet mitt er om man får en advarsel om stryk, hvis dette er tilfellet? Kan en lærer stryke deg i et fag uten å gi deg en advarsel om dette? Tusen takk EDIT: Leif Endret 24. mai 2007 av Road11 Lenke til kommentar
Road11 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Du får ikke advarsel 8694721[/snapback] Og du er sikker på dette? Jeg trodde man skulle få en advarsel om man var i fare for stryk, slik at man fikk en mulighet til å kunne "jobbe seg opp". Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du får ikke advarsel 8694721[/snapback] Og du er sikker på dette? Jeg trodde man skulle få en advarsel om man var i fare for stryk, slik at man fikk en mulighet til å kunne "jobbe seg opp". 8694739[/snapback] Det er en ny regel at de ikke skal måtte det...Du kan spørre læreren om du er i fare og hva du trenger for å ikke falle ned en karakter Lenke til kommentar
Scorpy Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er hvert fall vanlig på min skole at elever får brev når de står i fare for å stryke i et fag. Nå skal det sies at jeg går på en relativt liten skole, noe som sannsynligvis gjør det enklere for lærere/skoleledelse å følge opp hver enkelt elev. Vet ikke om dette har noen betydning Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Når de sender ut nå er det vis lærerene VIL og ikke vis de MÅ Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 VI har hatt det slik at man fikk brev hvis man kunne stryke. Men det kom en ny lov eller regel som sa at skulen ikke trengte å gjøre det. De kunne, men trengte det ikke. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 VI har hatt det slik at man fikk brev hvis man kunne stryke. Men det kom en ny lov eller regel som sa at skulen ikke trengte å gjøre det. De kunne, men trengte det ikke. 8696696[/snapback] Akkurat den loven jeg mener... Vi hadde sånn at vi fikk før men lærerne syns det var for stress Lenke til kommentar
Marv Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 har hørt at man SKAL få brev om man står i fare for "IKKE GRUNNLAG FOR VURDERING". står man i fare for å få 1, trenger man ikke å få advarsel......... så jeg ville ha spurt læreren.... Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Begge foreldrene mine er lærere på VGS og jeg har hørt dem prate om en ny regel om at slik advarsel ikke lenger er påbudt å gi. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Man får advarsel hvis man ligger ann til IKKE GRUNNLAG, dvs at du har for mye fravær. Hvis du rett og slett stryker pga dårlige prøveresultater o.l så har du ikke krav på advarsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå