Caddy Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Heisann folkens! Jeg skal ha 2 nye hardisker på 120GB... Jeg skal kjøpe de på komplett data. Som dere sikkert har sett der har både WD, Maxtor og Seagate 120GB hardisker. Det jeg da lurer på, er hvilken produsent jeg skal velge... Her er det jeg vet fra før: Maxtor er billig. Seagate bråker lite. WD er rask, men de støyer en del... (har en 80GB og en 120GB fra før av...) Hvordan er feks Maxtor i støynivå i forhold til WD og Seagate? Kom gjerne med erfaringer... På forhånd: Takk for alle svar! Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 jeg veit ikke helt ossen maxtor er i forhold.. men vis jeg var deg så hadde jeg kjøpt WD1200 med 8 mb. jeg hører jo nesten ikke mine 15 GB 2*80Gb og en 180 GB WD .. hører nesten bare vifter jeg... men men .. det kan jo hende att jeg er døv eller har blitt vandt til det.. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Har selv 3 WD disker: 1x80 GB (Win XP + Red Hat 8,0) 2x120 GB i (Striping-Raid :wink:) Må enda si at de blir overdøvet av GeForce 4-standardkjøleren....... (ikke MSI, men Creative ) Seagate skal være produsenten for folk som vil ha stillegående harddisker, som Håvard R. her på hw.no skriver på PC-anbefaling: Fiolinisten. "Seagate lager markedets mest støysvake harddisker. At de kommer i 7200 rpm-utgaver er ikke akkurat en ulempe med tanke på ytelsen, for den er nemlig meget bra!" Lenke til kommentar
zup Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Har en 120GB seagate V og den hører jeg ikke i det hele tatt Lurer litt på støy nivået på de nye Maxtor med 8mb cache og olje lager. ' Å velge HD ut i fra ytelse når det skiller ms mellom raskeste og treigeste er bare en benchmark som vil vise forskjell. 8mb cache sikkert greit på en fileserver med minst 100Mbps linje og masse jobbing, men til vanlig bruk vil man ikke merke store forskjellen. Er jo alltids greit å ha mest mulig stæsj da, og om man skal selge høres det tøffere ut med 8cache og SATA... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 Men så er det jo det at Maxtor er ATA133... Vil jeg merke noe særlig forskjell på ATA133 og ATA100 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå