WexFury Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Fantastisk!! det første bildet var bare helt utrolig! og det passer absolutt best med farge!! siste bildet var utrolig flott!! har ikke noe og komme med ute at det er utrolig bra gjennomført!! ble helt fengsla av disse bildene! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Dette var veldig bra, spør du meg. Har ingenting negativt å komme med, annet enn at på det første bildet så er det et strå eller noe som kommer opp litt til venstre for midten i nedre kant, som jeg kanskje ville ha luket vekk om jeg hadde klart å ta slike blider selv. Dette var riktig pene og fengslende fotografier. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, kom gjerne med kritikk om det er noe. alltids noe som kan forbedres Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 "Please stay, dinner will be served soon...... very soon" Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Det første bildet var meeeeget bra, det i farger var best Dyrisk, litt rovdyraktig - fikk meg til å tenke på filmen " Cat People" Endret 24. mai 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Den har jeg ikke sett, kanskje jeg skal gjøre det å få nye idéer Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det eneste bildet av disse som jeg vil klassifisere som godt er det første, men det sitter til gjengjeld som et skudd. Det eneste jeg har å klage på her er alt for mye hår og mørke ringer under øynene, men bortsett fra det er dette knall. Den grønne bakgrunnsfargen i kontrast mot de intense blå øynene er det som "gjør" bildet, og derfor dør det fullstendig i svart-hvitt. De andre bildene blir for kompliserte og travle på øyet. Fingre og hender og forknytte kroppsdeler roter det hele til og blikket lever en ensom nomadetilværelse i bildet. Funker ikke, men det gjør til gjengjeld det første. Gleder meg til å se mer! Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Det eneste bildet av disse som jeg vil klassifisere som godt er det første, men det sitter til gjengjeld som et skudd. Det eneste jeg har å klage på her er alt for mye hår og mørke ringer under øynene, men bortsett fra det er dette knall. Den grønne bakgrunnsfargen i kontrast mot de intense blå øynene er det som "gjør" bildet, og derfor dør det fullstendig i svart-hvitt. De andre bildene blir for kompliserte og travle på øyet. Fingre og hender og forknytte kroppsdeler roter det hele til og blikket lever en ensom nomadetilværelse i bildet. Funker ikke, men det gjør til gjengjeld det første. Gleder meg til å se mer! 8695285[/snapback] Takk for tilbakemelding Når det gjelder det første bildet er jeg uenig at det er for mye hår, da det skal ha et "hulderaktig" preg. Jeg her heller ikke noe tilhenger av å fjerne skygger under øynene fullstendig, det blir for unaturlig. Det er greit å dempe skyggene litt men å fjerne dem helt slik mange gjør for å få et mer "ungdommelig" preg synes jeg ikke noe om. At du ikke vil klassifisere de andre blidene som gode har du selvsagt all rett til, men jeg klarer ikke helt å ta til meg den kritikken, da de andre bildene har blitt svært godt mottatt andre steder. Det siste bildet ble "photographers choise" på onexposure.net som holder en svært høy standard. Når det gjelder blikket synes jeg du beskriver det fint egentlig, og synes ikke det er noe negativt da det er meningen at det skal være litt "fjernt". Det er ikke meningen å gi kritikk på kritikken men jeg synes det blir litt lite kontruktivt når du ikke kan komme med konkrete råd til hvordan bildene kan forbedres. Om du har konkrete råd til forbedringer ang. hender, kroppsdeler og blikket setter jeg selvsagt pris på det. Det kunne også vært fint om du hadde ekspempler på hva du mener er gode bilder i samme kategori (linker til bilder, fotografer etc.). Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Tror muligens jeg har lagt ut dette bildet før, men her en større versjon men litt andre justeringer, selv er dette et av mine favorittbilder. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Alle bildene dine holder høy kvalitet, men også jeg faller 100% for det første. I farger. Synest håret sammen med øynene var det som gjorde hele bildet for min del! Armer og bein gir også en helt weired effekt. Hverken høyre hånd eller venstra arm var særlig flatterende, men sata...så effektfullt det var på dette bildet. Dekker over det flotte ansiktet for meg selv med en finger her, og en skulle tro det var draugen sjøl som var på vei oppover skråningen! (bare prøv) Endret 24. mai 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det første og det siste (nå nest siste, siden du har postet et nytt i mellomtiden) fenger meg - de andre ikke, og jeg velger derfor ikke å kommentere dem (nå). Jeg syns komposisjonen av bilde 1 sitter som et skudd (og for Guds skyld i farger!). Det er "rent" og ryddig og med få eller ingen distraherende elementer, men på min skjerm, som pleier å være bra, blir alt for mye detaljer i håret borte under modellens øyenivå. Det er mulig dette er et bevisst valg, men jeg får da følelsen av et ansikt som svømmer i en sort masse, og det trekker ned på et ellers velkomponert bilde, som hadde blitt enda bedre om modellen hadde den samme intensiteten i blikket, som hun har i det (nest) siste bildet. Det (nest) siste bildet er vanskelig å si noe om. Det er veldig enkelt i sin oppbygning (noe jeg ser som positivt), men jeg får ikke umiddlerbart helt tak på hvor det vil. Modellen gjør en super jobb med blikk, uttrykk og plassering av hender, som skaper et dyrisk og vilt, men like vel avventende og spent bilde - litt sånn jeg forestiller meg det første møtet med virkelighetens Mowgli - men så sniker det en hofte og en kvinnelig kurve inn, som Newton-tilbederen i meg henger seg opp i, og som gir assosiasjoner i helt andre retninger... Hulder ja... Funker det, om tanken er å gjøre et lettere erotisk bilde, men min personlig preferanse er i en noe mer outrert retning. Skulle det vært mer av den "første møte med Mowgli" greia, så syns jeg hoften er malplassert, og at utsnittet burde vært tettere, og kanskje i et annet format. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg nevnte et par ting jeg syntes trengte forbedring. Hvis du synes det ikke er konstruktiv kritikk, så definerer vi begrepet forskjellig. etter min mening trenger ikke kritikk inneholde forslag om HVORDAN forbedre noe for å være konstruktiv. Men nok om det, det er off-topic her uansett. Tilbake til bildene: Jeg så visst ikke alle sammen. De jeg mente ble for travle (dvs for mye detaljer) var nr 3 og 4, og det står jeg ved. Alt som ikke tilfører bildet noe, tar noe fra det, og etter en sånn pangstart som med det første bildet, blir detaljene her bare kaotiske og forstyrrende på blikket. Posituren blir for unaturlig og rar, og jeg klarer derfor ikke å la bildene engasjere meg. samtidig blir det masse detaljer i form av fingre og andre kroppsdeler som alle sammen konkurrerer om blikket mitt. Når det gjelder bilde nummer fem, så har jeg veldig sansen bortsett fra to ting: Den grønne kjolen tar mye oppmerksomhet bort fra det spinnville blikket hennes, og jeg lar meg distrahere av hva en hulder skal med dykkerkniv. Et klassisk eksempel på en detalj som ville tilført bildet noe ved ikke å være med i det. Bilde nummer seks er ok, men er for ordinært. Vi har sett det før, og selv om dette er et ålreit bilde i seg selv, så blir bagateller som at jeg synes det mørke området under hodet hennes blir for stort, viktigere enn de ellers ville blitt. Det siste bildet er også gjort før, så mange ganger og så likt at blikket ikke fester seg ved det. Teknisk er alle bildene gode, men teknikk kan alle lære seg. Blikk, som du helt klart har i bøtter og spann, er det vanskelige. De bildene du viser oss her synes jeg spenner fra gode til ordinære, og de ordinære trekker de gode litt med seg ned. En bildeserie er bare så god som det dårligste bildet i den, er en gammel regel. Når det er sagt er dette et bildekritikkforum, hvor folk poster bilder de ønsker tilbakemeldinger på - ikke nødvendigvis på samme måte som de ville stilt ut bildene i et galleri eller på websiden sin. Jeg beklager hvis du synes jeg er hard i kritikken, men jeg kan desverre ikke si det ikke er med meningen. Jeg kritiserer bilder og gir tilbakemelding på dem som jeg ville ønsket å få det på mine egne bilder: Ærlig og ikke innpakket i bomull. Det er den eneste måten å lære på, og jeg har sløst bort nok tid på folk som sier de liker bildene mine bare fordi de var redd for å støte meg. De mener det godt, men det gavner ingen ting. Forresten så engasjerer da bildene dine meg i alle fall. Det verste for en fotograf må være å bli møtt av likegyldighet, synes du ikke? :-) Hva OnExposure angår, så har jeg selv bilder der, men å si at nivået er meget høyt blir en sannhet med midifikasjoner. OnExposure er svært tradisjonelle i sitt bildespråk, og det er lite rom for eksperimentering med uttrykk og komposisjon der. Det er en dyd av nødvendighet - for å overleve som populære nettside må de til en viss grad tekkes majoriteten, men nyskapende blir de ikke på den måten. Noe som langt på vei forklarer hvorfor jeg gikk OnExposure lei temmelig raskt. PS! La akkurat merke til det siste portrettet ditt, og det synes jeg er knall! Fin kontrast og lys, enkelt og greit og ikke for mange detaljer som forvirrer, og selv om posituren er unaturlig, så er det ikke påtrengende. Bildet blir om dama og blikket hennes, ikke en som sitter forknytt på et gulv. Det som gjør dette bildet er rett og slett kommunikasjonen mellom motiv og "leseren", noe de bildene jeg kritiserer ikke har. Jeg skulle bare ønske du ikke ødela det med en stor og prangende signatur i bildeflaten... Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Oi... Her var det mye tekst på kort tid gitt, takker for alle tilbakemeldinger, meninger og forslag til forbedringer, setter stor pris på det. Aetius: Ikke missforstå, jeg setter stor pris på kritikken din og jeg tar det til meg for å forsøke å gjøre ting bedre, det er også derfor jeg ønsker konkrete råd og tips til hva som kan forbedres, ikke bare hva som er galt. Jeg er tildels enig med deg ang. dykkerkniven, selv trodde jeg det ville bli helt misslykket men jeg synes faktisk ikke det ble så ille likevel, men jeg vil forsøke å gjøre et lignende bilde med tipsene du ga her. Som du sier er kritikk innpakket i bomull ikke noe særlig, det er selvsagt gøy å skryt men som du sier; man lærer ingenting av det. Det er selvsagt også et stort kompliment at du tar deg tid å skrive så omfattende, jeg har dette i bakhodet neste gang jeg skal ta bilder. Lurer litt på om du har noen gode fotografer du kan trekke frem slik at jeg kan studere dem litt. Personlig er noen av mine favoritter Jan Saudek, Steve McCurry og David LaChapelle. Nå må jeg legge meg, skal på jobb om to timer Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg falt fullstendig for det første. Du må si til modellen din at hun er absolutt nydelig. Forguder håret hennes. Kan si jeg ikke er begeistret over å se svart-hvitt bilder av henne. Øynene hennes er så intenst blå at de på en måte "fortjener" farge. Men jeg har ikke sett dem med farge, så kan jo alltids være de er bedre uten. mulig å få se fargeversjoner av s/h-bildene? Endret 24. mai 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå