Gå til innhold

kjøp kamera i utlandet / priser

Anbefalte innlegg

Hei dere

Er det noen som vil dele erfaringer når det gjelder prisnivået på

dv kameraer i utlandet.

Jeg kjøpte et Canon xm2, 3 ccd kamera på Tenerif nylig.

Prisen var 14900.- Nkr. Prisen i Norge 24900.-

Les mer om dette topp kameraet her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32859&=katnav

Noen som har andre erfaringer som kan være til hjelp for folk i forumet ???

Mvh

tomy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Canon 500i gjennom webtjenesten til TopFoto i Tyskland. Prisen inkludert alt (moms, tollgebyr, absolutt alt) ble 5100,-. Det er en uslåelig pris. Kamera er ikke topp, men det kan man kanskje ikke kreve til en slik pris. Men det fungerer veldig bra til alt untatt dårlig belysning.

Hadde ingen dårlige erfaringer med dette kjøpet fra utlandet. Leveringstiden er lengre, tror det tok 3 uker fra jeg bestillte til jeg hadde det hjemme i stua. Men mye av denne tiden var sommel hos tollen i oslo.

Lars_q

Lenke til kommentar

Kom hjem med kamera fra Tenerife nylig. Her er prisene 30-35 % lavere enn i Norge (eksl. fortolling). Vær obs på mange røver-butikker. Anbefaler egentlig www.dnet24.de som har gode priser og pålitelig service. Inklusiv fortolling vil pris være ca. 25-30 % billigere enn i Norge.

TK

Lenke til kommentar

Hei

Har sjekket din anbefaling dnet24.de og ser med engang at det her er dyrere enn på Tennerif.

Jeg er godt kjent på Kanariøyene og kan bekrefte at du lett kan bli lurt.

Ett godt råd er : Kjøp kun hos 2 firmaer og det er VISANTA som finnes på alle øyene med flere butikker på noen av de største plassene. Det andre er MAYA som finnes i Las Palmas og i Las Americas samt i

Santa Cruez.

Disse firmaene er garantert billigst uansett. Glem pruting med alle Indere og den slags det blir ikke billigere en disse butikkene som over.

Visanta er også selvimportør av orginalmerker slik at du sparer ett ledd.

Panasonic sitt nye 3 ccd 500 kamera kostet 13 500.- kr.

Canon sitt nye xm2 3ccd kostet 14900.- kr. Dette er forøvrig merzedesen i dvkamera pr idag.

Les her

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32859&=katnav

Fortolle kamera ??????????????????

mer om kjøp i utland

http://forum.akam.no/viewtopic.php?t=69281...5eb650a520849f9

mvh

tomy

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg kom nylig hjem fra Tenerife hvor jeg kjøpte et Canon MV500i-kamera i Puerto de la Cruz. Prisen var den samme i flere butikker, så jeg valgt den som så mest seriøs ut.

Kameraet kostet 600 Euro, altså ca 4500 Nkr. De klarte selvsagt å prakke på meg noe ekstra stasj som bæreveske, ekstra batteri, taper og vidvinkelforsats (OK, den spurte jeg etter). Det hele kostet meg 800 EUR/6000 NOK.

Siden dette kameraet koster over 7000 kr i Norge så er jeg godt fornøyd.

Det man må være klar over ved kjøp i utlandet er at man ikke er beskyttet av norsk forbrukerlovvgivning. Således har jeg bare 1 års Europagaranti på kameraet, noe som er mindre enn om jeg hadde kjøpt det Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...