Pirmin Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Etter og ha fått sjokk over prisen på en blitz kom jeg over denne via finn.. Er det stor forskjell fra en orginal canon blitz feks Canon Blitz Speedlite 430EX ? http://www.exposervice.no/index.php?page=K...&varenr=E410717 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det du vil ha, er en blitz som støtter E-TTL II, noe blitzen du linker til ser ut til å gjøre. Den er litt svakere, slik at du ikke kan lyse opp like store rom/avstander som 430. Ta også en titt på Sigma EF-500 DG Super, som til en hyggelig pris gir deg en E-TTL II blitz som er kraftigere en 430. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Bruksanvisningen sier E-TTL II. Den er i allefall billig så det er mulig at det er et godt kjøp. Det er vanskelig å si noe om kvaliteten uten å prøve den. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Et annet alternativ er Metz. Kikk på Metz' sider, der kan du søke under "Flash recommendations" på din kameratype, og få opp anbefalte blitser i Metz-familien. De er iallfall svært mye rimeligere enn originalblitser. Jeg fikk en helt grei en til mitt for rundt en 700-lapp, mens original kom på rundt 80% av kameraets pris (!), hvilket jeg fant totalt uinteressant. Metz'en min (36-C2) gir meget bra lys, fra svært kraftig på full styrke til meget avbalansert og svak til nærportretter på svakeste automatikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå