Gå til innhold

AGP 4X PROBLEM

beger

Anbefalte innlegg

har et msi-6380 (via kt266), 2*256ddr 266, msi gf4 4200 128mb, 300w psu.

når jeg setter agp til 4x i bios, får jeg bare bsod (infinite loop, nv4_disp), og må restarte. setter jeg til auto i bios, sier powerstrip at den er satt til 2x.

har prøvd forskjellige skjermkortdrivere, og har siste via4in1 installert. jeg VET at både hovedkortet og grafikkortet skal takle dette.

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har et msi-6380 (via kt266), 2*256ddr 266, msi gf4 4200 128mb, 300w psu.

når jeg setter agp til 4x i bios, får jeg bare bsod (infinite loop, nv4_disp), og må restarte. setter jeg til auto i bios, sier powerstrip at den er satt til 2x.

har prøvd forskjellige skjermkortdrivere, og har siste via4in1 installert. jeg VET at både hovedkortet og grafikkortet skal takle dette.

noen tips?

Les litt på TweakXP ang. Infinite loop fix. Finner sikkert tips der.

--

Tommy H.

--

Lenke til kommentar

Bare en ting. Åssen strømforsyning har du ? AGP4x krever en del mer strøm enn AGP2x. Evt så kan du prøve (om hovedkortet har støtte for det) å jekke opp "AGP-Drive Strength" noen hakk... eller "leke" med de andre AGP/PCI-tinga i BIOS.

Kan hende det er noe her som ikke liker seg.

Ellers så er AGP4x på langt nær påkrevt ... Du vil nok ikke merke stor forskjell fra AGP2x til 4x som nevnt tidligere i tråden. Grunnen er at ingen spill og/eller system idag er istand til å fore skjermkortet med nok data til at den ekstra båndbredden AGP4x tilbyr blir utnyttet i særlig grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...