nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Instalerte vista får noen timer siden. Men data er sykt treg. Når jeg åpner f.eks windows media player så tar det lang tid før det kommer, og det tar lang tid får alle "elementene" dukker opp i vinduet. Dette er på stort sett alle programmer jeg åpner. Noen andre som har vista som har samme problemet.? Å ja oppsettet klarer vista. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har du lasta ned alle tilgjenglege oppdateringar og kjørt spyware/adaware sjekk? Lenke til kommentar
Cx Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Instalerte vista får noen timer siden. Er ikke så stor fare for at det er spyware her? Vista er treigt, sånn er livet. Jeg har hatt vista er par mnd, skal tilbake til XP nuh! Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Instalerte vista får noen timer siden. Er ikke så stor fare for at det er spyware her? Vista er treigt, sånn er livet. Jeg har hatt vista er par mnd, skal tilbake til XP nuh! 8693777[/snapback] Er der bare tregt rett og slett ? skal det ta 5 sekkunder får åpne ett nytt vindu ? :s Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Instalerte vista får noen timer siden. Er ikke så stor fare for at det er spyware her? Vista er treigt, sånn er livet. Jeg har hatt vista er par mnd, skal tilbake til XP nuh! 8693777[/snapback] Er der bare tregt rett og slett ? skal det ta 5 sekkunder får åpne ett nytt vindu ? :s 8694064[/snapback] Kva slags maskin har du? Vista krever mye Anbefaler deg å gå tilbake til Xp eller prøve ein Linux variannt som til dømes Ubuntu Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Instalerte vista får noen timer siden. Er ikke så stor fare for at det er spyware her? Vista er treigt, sånn er livet. Jeg har hatt vista er par mnd, skal tilbake til XP nuh! 8693777[/snapback] Er der bare tregt rett og slett ? skal det ta 5 sekkunder får åpne ett nytt vindu ? :s 8694064[/snapback] Den blir nok kjappere etter hvert skal du se..=) Holder sikkert på med indeksering av harddisken, det kan du forsåvidt skru av om du vil. Endret 24. mai 2007 av sony123 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men hvis du ikke likte effektene, ga tilbake til XP. Hvis du likte effektene, men vil ogsa ha et raskt system: installer Linux med beryl Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 1. Hva hardware har du? 2. Har du lagt inn alle oppdateringer? 3. Er alle driverne inne? Vista er ikke tregt. Alt skal komme opp med en gang, så noe er feil hos deg.... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men hvis du ikke likte effektene, ga tilbake til XP. Hvis du likte effektene, men vil ogsa ha et raskt system: installer Linux med beryl 8694428[/snapback] Hvis man vil spille litt da?=) Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) 1. Hva hardware har du? 2. Har du lagt inn alle oppdateringer? 3. Er alle driverne inne? Vista er ikke tregt. Alt skal komme opp med en gang, så noe er feil hos deg.... 8694688[/snapback] Holder på å instalere språk pakke, tar jo mange timer. Er ikke sikker på om alt er på plass enda men. Det kommer seg sikkert etter kvert Hw: 6600 cpu, 8800gtx ram 2gb 8500 PS. første gang jeg er borti vista Endret 24. mai 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hardwaren som du har i pc'en er ihvertfall god nok, som du selv sier. Det kan være, som allerede nevnt, at den holder på å indeksere o.s.v. Jeg regner med at du har brukt Windows Update til å laste ned andre ting enn språkpakken. Selv bruker jeg RC2-utgaven(64-bit), og er strålende fornøyd med ytelsen til Vista. Men du bør huske på at Vista bruker en stund på å registrere vanene dine når det gjelder bruk av programmer o.s.v. Derfor blir Vista en god del raskere etter en tids bruk. Opsettet jeg har er Athlon 64 3700+ og 2 GB RAM, med et 7800GS. Hos meg starter Vista mye raskere enn XP, og da har jeg fjernet programmer i oppstarten med msconfig. Å gjøre det i Vista hadde ingen effekt hos meg ihvertfall. Så gi Vista en ukes "prøvetid" før du eventuelt bestemmer deg for å slette den. Edit: Kan nevne at jeg kommer til å kjøpe Vista 32-bit når prøveperioden er over neste uke! Endret 24. mai 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hardwaren som du har i pc'en er ihvertfall god nok, som du selv sier.Det kan være, som allerede nevnt, at den holder på å indeksere o.s.v. Jeg regner med at du har brukt Windows Update til å laste ned andre ting enn språkpakken. Selv bruker jeg RC2-utgaven(64-bit), og er strålende fornøyd med ytelsen til Vista. Men du bør huske på at Vista bruker en stund på å registrere vanene dine når det gjelder bruk av programmer o.s.v. Derfor blir Vista en god del raskere etter en tids bruk. Opsettet jeg har er Athlon 64 3700+ og 2 GB RAM, med et 7800GS. Hos meg starter Vista mye raskere enn XP, og da har jeg fjernet programmer i oppstarten med msconfig. Å gjøre det i Vista hadde ingen effekt hos meg ihvertfall. Så gi Vista en ukes "prøvetid" før du eventuelt bestemmer deg for å slette den. Edit: Kan nevne at jeg kommer til å kjøpe Vista 32-bit når prøveperioden er over neste uke! 8695053[/snapback] Ja skal gjøre det. Ja laster fra windows update. Men disse språkpakkene, skal det ta mange timer å instalere dem ? Endret 24. mai 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hardwaren som du har i pc'en er ihvertfall god nok, som du selv sier.Det kan være, som allerede nevnt, at den holder på å indeksere o.s.v. Jeg regner med at du har brukt Windows Update til å laste ned andre ting enn språkpakken. Selv bruker jeg RC2-utgaven(64-bit), og er strålende fornøyd med ytelsen til Vista. Men du bør huske på at Vista bruker en stund på å registrere vanene dine når det gjelder bruk av programmer o.s.v. Derfor blir Vista en god del raskere etter en tids bruk. Opsettet jeg har er Athlon 64 3700+ og 2 GB RAM, med et 7800GS. Hos meg starter Vista mye raskere enn XP, og da har jeg fjernet programmer i oppstarten med msconfig. Å gjøre det i Vista hadde ingen effekt hos meg ihvertfall. Så gi Vista en ukes "prøvetid" før du eventuelt bestemmer deg for å slette den. Edit: Kan nevne at jeg kommer til å kjøpe Vista 32-bit når prøveperioden er over neste uke! 8695053[/snapback] Ja skal gjøre det. Ja laster fra windows update. Men disse språkpakkene, skal det ta mange timer å instalere dem ? 8695253[/snapback] Språkpakkene? installerer du alle språkene? Tok en stund å installere språkpakke ja, men ikke flere timer da.. Installerer du mange språk da el? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har du kjørt denne maskinen med xp uten problemer? Tror du skal gå en tur inn i bios å sjekke litt instillinger osv. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 jeg testet vista for ike lenge siden men uten drivere til hovedkortet gikk det altfor treigt. dette høres ut som sammme problemet. finnes det drivere til hovedkortet ditt bør du installere disse ASAP. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Slik nå funker vista helt fint. Var ikke noen problemer i bios, var bare et par ganger i windows update å et par re-starts så funka det Er vant med xp, dar ikke så lang tid da. Men er stor fornøyd med vista Endret 24. mai 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
snerke Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Fint at alt er fikset til deg nå, kan du være så venlig å skrive [LØST] i emnefeltet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå