Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytting av tennplugg og drivstoffdyse ved trimming


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er nettopp ferdig med å sette inn et MCD Express sylinderkit på min brors (tidligere originale) Honda MTX '92. Jeg har dog ikke turt å starte den, i redsel for at den skal skjære seg nok en gang. (Det er nemlig derfor sylinderen byttes i utgangspunktet.) I den anledning lurer jeg på; må jeg ha en større bensindyse med tanke på økningen i sylinderstørrelsen? Og hva med tennplugg? Må jeg ha en "kraftigere" en? Er det noe annet viktig jeg må huske på? Det er en stund siden jeg hadde moped selv nå, og må erkjenne at å bytte sylinder på sykkelen er det eneste jeg husker fra mine tenåringsdager.

 

Og i tillegg til dette må jo sylinderen "kjøres inn", med tanke på den nye sylinderen. Hvordan er oppskriften for dette? Jeg har hørt mange versjoner, men vet ikke helt hvem som er riktig.

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyse må byttes, tror du bør ha ca. 88-92?

 

Tennpluggen behøver du ikke å bekymre deg for, du kan godt bruke den orginale ;)

 

Innkjøring av sylinderen er på ca. 50 mil. dvs. 500km :)

 

Edit: Hvis du kjøper deg større forgasser, vil effekten øke mye mere :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar. Tror nok lillebror klarer seg bra med denne trimordningen!

 

Du sier at innkjøringen er på ca. 50 mil, men hvordan skal disse milene kjøres? Har hørt litt forskjellig om ulike hastigheter også videre. Vet du noe om dette?

Lenke til kommentar
du kan kjøre fort men med lav turtal for og en extra desj 2-taks olje er bare bra

 

vertfall det jeg har gjort :innocent:

8693746[/snapback]

 

Vil det si direkte i tanken, med tanke på at det er autolube-system på mopeden?

 

Er det forresten noen som kan anslå toppfart på mopeden etter at den er skrudd sammen? Altså en original med MCD Express trimsylinder.

Endret av forman
Lenke til kommentar

Har du kun MCD Express trimsylinderen?

 

Du bør slenge på en NGK BR8ES eller BR9ES.

 

 

Du MÅ dyse opp ja. Hvilken slagborring har denne sylinderen? Jeg tror det blir for lite med orginal forgasser. Kommer til å dra dårlig og muligens fjuske. Tror org. forgasser er bare til å glemme.

 

kan du gi litt mer info om sykkelen. Hvilken forgasser osv!

Lenke til kommentar

Nå husker ikke jeg i hue hvilken gasser denne har org. men vil tro det er noe rundt 12 eller 16mm. Jeg hadde vertfall satt på en 21mm forgasser, og et effektanlegg (eller et eksosanlegg uten plomberinger). Det kan lett bli veldig varmt og varen for varmeskjæring øker

Lenke til kommentar

Ja, jeg får se hva jeg gjør. Jeg prøvekjørte sykkelen istad, og det så ut som alt var greit. Setter inne en større dyse etterhvert, og jeg tror det meste skal gå greit. Tviler på at varmeskjæring er noe fare for den lille økningen i sylinder jeg har hatt. MCD Express er ikke akkurat noen værsting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...