Gå til innhold

er det forskjell på SB 128 og SB 4.1 Digital i lydkvalitet?

Anbefalte innlegg

har planer om å kjøpe dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

for øyeblikket har jeg SB 128 PCI, vil jeg merke noen forskjell på selve lydkvaliteten om jeg oppgraderer til 4.1 Digital?

Takk!

btw; jeg kjører i vanlig stereo og ikke surround, og ja, jeg har kvalitets-høyttalere, så dem kommer nok ikke til å bremse ned på kvaliteten.. :)

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om lydkvalitet så er jeg ikke sikker på om du vil høre stor forskjell..

Selvfølgelig er surround noe som er suverent til film og spill, krever dette et godt lydanlegg til noen høvdinger.

Dersom du ikke har planer om å knytte noe surround til din pc, ville jeg holdt meg til sb128.

Og dersom du skulle finne på å gjøre dette i nermeste fremtid, ville jeg kanskje tenke litt på et audigy eller et 5.1 Player.. Glem 4.1 uansett.

Ikke kast bort penger på et dyrt lydkort når det du har er bra nok..

Det er ofte forsterkeren det kommer an på når det er snakk om forstyrrelser ol.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt dette kortet hos komplett. Men jeg lurer nå på, om kortet er det jeg egentlig har bestilt ? På min PC lagres den nemlig som SB PCI 128, ikke SB 4.1 Digital !?

Har dette noe å si på kvalitet hva lyd angår ? I tillegg får jeg ikke benyttet av Surround Mix'ern til kortet, får opp et error da. :-?

Lenke til kommentar

I tillegg kan jeg si at kortet jeg har kjøpt har modellnr. CT4750, mens det på komplett heter CT4751.

Om det er forskjell på disse vet jeg ikke. På Creative sine hjemmesider gjelder driverne for begge modellnr........jeg er forvirret og har byttet tilbake til SB Live! Value.

Bare så du vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...