robiwan Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Bilen min ville ikke starte etter at den sto stille en 4 dagers tid. Etter et par startforsøk var bateriet tom og ingenting av det elektriske fungerte. Idag byttet jeg batteri og bilen startet lett som bare det etter batteri bytte. Men etter at denne hadde stått stille i ca 2-3 timer var batteriet flatt igjen. Hva kan være feilen, lekasje strøm? Er det eventuelt jeg kan gjøre for å feilsøke feilen(har elektro bakgrunn)? Eventuelt er det noen som tørr å gjøre et annslag på hvor mye det vil koste å fikse bilen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Mål lekkasjestrømmen fra batteriet. Mål deretter lekkasjen gjennom hver enkelt sikring. Dersom du har flaks, finner du ut hvilken kurs som trekker. Dersom du ikke finner dette i sikringsboksen, har du lekkasje et sted som ikke er sikret, enten i motorrommet, eller noe som er (amatørmessig?) ettermontert. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Går det såpass fort vil jeg gjette på defekte dioder i generatoren, da går det strøm i statorviklingen på generatoren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Da vil du trolig kunne måle lekkasje fra batteriet, men ikke fra sikringene. God ide å koble fra dynamoen først, for å se om lekkasjen blir borte. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Finnes det et forenklet koblingskjema for biler, tenker sånn generelt? Litt lettere å jobbe utifra det.... Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Bruk Google e.l. for å finne koblingsskjema. Biltema har et likestrøms tangamperemeter til noen få hundre som gjør strømsøkingen til en lek. Men om batteriet tømmes på noe få timer så vil også fingertuppene kunne gjøre jobben, noe vil nemlig bli ganske varmt der feilen er.. Generatoren er et hett tips som agvg & zanta sier. Sett evt. på en kraftig lader og kjenn på saker & ting etter en halvtime eller fire. Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 eller så er børstene på dynamoen slitt bort Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 eller så er børstene på dynamoen slitt bort 8736909[/snapback] Hvordan ser jeg det? Og Hvordan ser egentlig Dynamo/Generatoren ut og hvor finner jeg den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå