Fredrik- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Når priskuttet setter inn skal jeg investere i en snasen quadcore xeon cpu som skal overklokkes (vannkjølt) i påvente av spill som Crysis og Alan Wake. For øyeblikket sitter jeg på et P5B Dlx fra Asus som støtter QuadCore. Spørsmålet mitt blir; vil dette hovedkortet på noen måte være reelt uegnet eller underlegne andre nye HK med nye brikkesett med tanke på at jeg skaffer meg en QuadCore? Jeg er usikker på hvor mye hovedkortet har å si iht. ytelsen, og om det ville være nødvendig å investere i et nytt HK til den nye prosessoren. Forøvrig har jeg også 8800GTX (overklokket/vannkjølt) og PC5300 @ PC6400 5-5-5-15 RAM. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Når priskuttet setter inn skal jeg investere i en snasen quadcore xeon cpu som skal overklokkes Quadcore Xeon er til server/ workstation og socket 771 (LGA771) - Det ser ut til at du skal ha quadcore på desktop, dvs. LGA775. For øyeblikket sitter jeg på et P5B Dlx fra Asus som støtter QuadCore. Spørsmålet mitt blir; vil dette hovedkortet på noen måte være reelt uegnet eller underlegne andre nye HK med nye brikkesett med tanke på at jeg skaffer meg en QuadCore? Neida, med ditt hk så kan ikke jeg se noen grunn til å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Når priskuttet setter inn skal jeg investere i en snasen quadcore xeon cpu som skal overklokkes Quadcore Xeon er til server/ workstation og socket 771 (LGA771) - Det ser ut til at du skal ha quadcore på desktop, dvs. LGA775. Feil. Xeon finnes i singel CPU varianter for Socket 775, bla. X32x0 serien som i praksis er det samme som quadcore Q6x00 serien. X3210 er her et "prisgunstig" alternativ, siden den er klokket lavere enn Q6600. Du har også en dualcore single CPU serie for S775 som jeg ikke husker nøyaktig betegnelse på i farta... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Når priskuttet setter inn skal jeg investere i en snasen quadcore xeon cpu som skal overklokkes Quadcore Xeon er til server/ workstation og socket 771 (LGA771) - Det ser ut til at du skal ha quadcore på desktop, dvs. LGA775. Feil. Xeon finnes i singel CPU varianter for Socket 775, bla. X32x0 serien som i praksis er det samme som quadcore Q6x00 serien. X3210 er her et "prisgunstig" alternativ, siden den er klokket lavere enn Q6600. Du har også en dualcore single CPU serie for S775 som jeg ikke husker nøyaktig betegnelse på i farta... Oops, beklager feilen (jeg har tydeligvis ikke fulgt med...) Da spørs det om BIOS trenger en oppdatering. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Uansett, tilbake til det originale spørsmålet: Vil det være noe å hente på et HK oppgradering når jeg kjøper en Quadcore? Valget faller enten på 'rimelige' Xeon 3210 eller så kan det hende jeg slår til med en QX6700/800. edit: skriveleif Endret 25. mai 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå