Gunderz Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei Jeg har tidligere prøvd forskjellige brannmurer. Dessverre har har vært nødt til å gi opp alle da de har sperret for VPN oppkoblinga jeg er avhengig av for å komme meg på nett. Jeg har ikke klart å konfigurere brannmurene til å tillate VPN oppkoblinga uten at jeg mister kontroll på hvilke progam som får lov til å komme seg på nett. Et annet problem jeg har hatt med brannumrene er at de har hindra tilgang til nettverksdisken på en sentral filserver hos UiB. Jeg har ikke funnet noen måte å konfigurere brannmuren slik at jeg kan kommunisere uhindret med nettverksdisken. At de brannmurene jeg har brukt har hindret VPN og tilgang til nettverksdisk har ført til at jeg har kjørt uten brannmur. Nå er jeg igjen på jakt etter en brannmur som er enkel å konfigurere i forhold til VPN og tilgang til nettverksdisk. For de som lurer på hvorfor jeg avhengig av VPN for å komme meg på nett skyldes det at maskina mi er koblet til nettverket til universitetet i Bergen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå