bruno99 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Heisann, skal snart kjøpe meg ny pc, men nå om dagen prøver jeg lære mest mulig om valg av komponenter, sååå..... spørsmålet er hvilket harddisk merke er best? samsung, seagate, hitachi eller en helt annen? Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Finnes ikke noen fasit, vil variere fra produkt til produkt. Avhenger også av hva du mener med best?! Pris/GB, Støy, lese/skriveytelse, osv. Hitachi har kommet med noen meget gode disker i sin 7k1000 serie Lenke. Er da kanskje noe dyr/High end. Billigste kr/gb får du med Western Digital Caviar SE16 500 GB. Ytelse kan du blant annet finne Her. For et mer komplett bilde bør du søke på tester av den enkle disken. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Heisann, skal snart kjøpe meg ny pc, men nå om dagen prøver jeg lære mest mulig om valg av komponenter, sååå..... spørsmålet er hvilket harddisk merke er best? samsung, seagate, hitachi eller en helt annen? Noen som har peiling på dette? 8692469[/snapback] Jeg har 8 WD-disker og 1 Seagate i maskinen min, og er svært fornøyd. Tror dog ikke merket har noe særlig å si. Hver produsent lager dog forskjellige disker. Oftest får du en bedre disk jo mer du betaler per GB. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Finnes ikke noen fasit, vil variere fra produkt til produkt. Avhenger også av hva du mener med best?! Pris/GB, Støy, lese/skriveytelse, osv. Hitachi har kommet med noen meget gode disker i sin 7k1000 serie Lenke. Er da kanskje noe dyr/High end. Billigste kr/gb får du med Western Digital Caviar SE16 500 GB. Ytelse kan du blant annet finne Her. For et mer komplett bilde bør du søke på tester av den enkle disken. 8692601[/snapback] Så du mener hitachi disken er noe å satse på? Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 nye western digital skal være veldig bra... jeg ville satset på enten western eller samsung, tror nok de er regna som "de beste" Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Om du har pengene så er de to diskene jeg lenket til utvilsomt gode. Test av 1000GB disken finner du blant annet hos Anandtech Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er veldig relativt hva som er best. Er du uheldig feiler disken din etter få uker uansett leverandør. Jeg har stort sett holdt meg til Seagate og vært veldig heldig med det, men i det siste kjøpte jeg 3 stk. Samsung T166 disker som er meget stillegående. Støy er viktigst for meg hjemme. Har også en WD-disk (WD2500JB), og den fungerer jo greit den, men ettter ca. 1 år tid i bruk har den blitt mye mer støyende enn den var før. Mer høyfrekvent spinnelyd. Opplevd det på flere WD-disker, så disse holder jeg meg unna. Merk at andre igjen elsker WD og har ikke opplevd støyproblemer. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Det er veldig relativt hva som er best. Er du uheldig feiler disken din etter få uker uansett leverandør. Jeg har stort sett holdt meg til Seagate og vært veldig heldig med det, men i det siste kjøpte jeg 3 stk. Samsung T166 disker som er meget stillegående. Støy er viktigst for meg hjemme. Har også en WD-disk (WD2500JB), og den fungerer jo greit den, men ettter ca. 1 år tid i bruk har den blitt mye mer støyende enn den var før. Mer høyfrekvent spinnelyd. Opplevd det på flere WD-disker, så disse holder jeg meg unna. Merk at andre igjen elsker WD og har ikke opplevd støyproblemer. 8692779[/snapback] mhm, takker for hjelpen Lenke til kommentar
JFM Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 jeg har denne og denne. jeg er strålende fornøyd med begge Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Som andre sier så finnes det ikke noen fasit på dette. Jeg opprettet en tråd for kort tid siden ang hd og deres varighet,dær finner du muligens noe matnyttig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768158 Det kan også være verd å meke seg at flere og flere (bla WD og Samsung) nå kommer med 5 års garanti på enkelte av de større diskene . Fant feem min gamleste disk i dag og den fungerer 100%, det er en : WD Caviar 1210 fra 1993 Endret 25. mai 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå