Jannis-15 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 skal kjøpe meg en ny HD, jeg trenger forløbig ikke RAID, men tenkte jeg skulle kjøpe inn en RAID kontroller som jeg kommer til å bruke som en vanlig IDE kontroller for opp til 4 HD'er, er dette murlig? eller må jeg velge en IDE kontroller da? har planer om å sette opp i RAID senere og tenkte derfor at det ville vært tull å kjøpt dobbelt opp av kontrollere.. hadde også vært fint om dere kunne kommet med linker til brukbare kontrollere, siden jeg ikke har spesielt stor erfaring med kontrollere (helst ikke åver 500-550,-).. er denne brukbar? takk! Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Tror det ska gå bra å bruke RAID kontrolleren mot bare en hardisk. Det har ihvertfall jeg gjort på mitt Abit KT7-RAID hovedkort. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Kontrolleren som du har linket til kan brukes som en vanlig ide kontroller for 4 stk. ide enheter, ja. Kvaliteten på kontrollerene er vel etter prisklasse vil jeg tro. Selv hadde jeg valgt en highpoint eller Promise kontroller, sikkert fordi jeg liker å kjøpe "kjente" produsenter.. Men Sunsway'en er sikkert helt kurrant med tanke på prisklasse. E Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det er jo mulig å kjøre harddisker på RAID kontrollere (integrerte) uten å kjøre de i RAID, så jeg ville anta at det gikk an å gjøre det samme på RAID kontrollkort, men er dog ikke sikkert. Her er et fint RAID kontrollkort, som gir deg akkurat hva du ønsker. http://www.quad.no/shop/htmlDetaljer/ATA-1200A.asp Pris: ca. 1200kr. Her er samme kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=2&s=pl Pris: ca. 600kr. Noe sier meg at Quad tar seg fryktelig godt betalt? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 oh, den så jeg ikke. Hadde garantert valgt adaptec kontrolleren. er jo snakk om 100,- ca. Men den bruker jo highpoint sin kontroller. Så om du velger Highpoint/Adaptec er jo et fett. Hadde heller holdt meg unna sunsway og gått for en av de to med tanke på prisklasse. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Iceraven: Quad sin bruker også HigePoint kontrollere. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det funker greit å kjøre en vanlig IDE disk på en RAID kontroller uten å sette opp array osv... Men det funker jævli dårlig å dytte på en cd-rom/brenner etc. Gå for Promise eller kort som bruker Highpoint (raid-cpu ) Lenke til kommentar
laris Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 funker meget bra det Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det beviser jo bare en ting. Man kan kjøpe corsair minne på quad og alt annet på helt andre webshopper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå