Gå til innhold

'SLI-Ready' minne, qe?

Fredrik-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså finnes det ikke noen forskjell på et set SLI klare minnebrikker og minnebrikker uten "SLI Ready" merket?

8692612[/snapback]

Jo det gjør det. Det det egentlgi betyr er bare at de er blitt testet på et brikkesett som støtter dette, f.eks Nforce 680i. Det gjør også at BIOS kan fininstille timings på brikkene dine bedre.

Mer vet jeg dessverre ikke ;)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt et svar på akuratt hva som er forskjellen. Det finnes da noen minneguruer der ute ;)

(hvis forskjellen strekker seg utenfor det chris har kommet med, at de bare har blitt testet på et sli brikkesett.)

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt et svar på akuratt hva som er forskjellen. Det finnes da noen minneguruer der ute ;)

(hvis forskjellen strekker seg utenfor det chris har kommet med, at de bare har blitt testet på et sli brikkesett.)

8692868[/snapback]

Vel, for å komme med noen resultater som hjelper :p

Jeg har hatt SLI Ready minne og minne som ikke er SLI Ready. For meg var det to forskjeller: I BIOS kunne jeg sette på EPP som gir de strammere timings, og det stod "SLI Ready Memory detected" i BIOS. De klokket ikke noe bedre enn tilsvarende minne som ikke er SLI Ready og timings er ikke så vanskelig som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar

8692868[/snapback]

Vel, for å komme med noen resultater som hjelper :p

Jeg har hatt SLI Ready minne og minne som ikke er SLI Ready. For meg var det to forskjeller: I BIOS kunne jeg sette på EPP som gir de strammere timings, og det stod "SLI Ready Memory detected" i BIOS. De klokket ikke noe bedre enn tilsvarende minne som ikke er SLI Ready og timings er ikke så vanskelig som folk skal ha det til.

8692901[/snapback]

Helt riktigt :)

SLI minnena har EPP "profiles" och är därigenom certifierade av just Nvidia att fungera med deras chipset. Tanken med detta när de når sitt mål är att allting ska kunnas överklockas med "en knapp". Skärmkort, cpu, minne och seff huvudkort. Alla dessa delar är testade i de profilerna de är programmerade till. Plug and play overclocking kan man väl egentligen kalla det för.

Lenke til kommentar
SLI minnena har EPP "profiles" och är därigenom certifierade av just Nvidia att fungera med deras chipset. Tanken med detta när de når sitt mål är att allting ska kunnas överklockas med "en knapp". Skärmkort, cpu, minne och seff huvudkort.

8693708[/snapback]

Er det fortsatt mulighet for automatisk overklokking av hele systemet etter at Linkboost-support ble fjernet fra de fleste chipsets? Har ikke sjekket så nøye, men i min BIOS ser det ikke ut til at dette påvirker annet enn RAM (har nForce 590a SLI).
Lenke til kommentar
SLI minnena har EPP "profiles" och är därigenom certifierade av just Nvidia att fungera med deras chipset. Tanken med detta när de når sitt mål är att allting ska kunnas överklockas med "en knapp". Skärmkort, cpu, minne och seff huvudkort.

8693708[/snapback]

Er det fortsatt mulighet for automatisk overklokking av hele systemet etter at Linkboost-support ble fjernet fra de fleste chipsets? Har ikke sjekket så nøye, men i min BIOS ser det ikke ut til at dette påvirker annet enn RAM (har nForce 590a SLI).

8696258[/snapback]

Nu är jag heller inte rätt man när det gäller just EPP för jag har hitintills inte satt mig in i det, men framtiden ligger helt klart lagt för detta system, och tanken att få "folk flest" till att överklocka sitt system 10-15% är klart god. Vi måste komma ihåg att bara 1% av datorbrukare är entusiaster så som de flesta här är. Och av oss kanske det är hälften som någon gång har provat överklocka och sätta sig in i det vad det betyder. Att kunna få 1 eller 2% att testa EPP betyder självklart klirr i kassan hos såna som OCZ, Nvidia, Corsair tex. Det är vad marknadsföringen med detta innebär. Detta är egentligen inte svar på din fråga Quintero, men det ligger fortfarande under utveckling och därför har en del producenter valt att ta bort det i sina bios tror jag.

Lenke til kommentar
Detta är egentligen inte svar på din fråga Quintero, men det ligger fortfarande under utveckling och därför har en del producenter valt att ta bort det i sina bios tror jag.

8709740[/snapback]

De EPP-relaterte valgene er fremdeles tilgjengelige i BIOS til hovedkort som støtter det.

Det jeg lurte på var først og fremst om det fremdeles er støtte for automatisk overklokking av hele systemet - som jeg tror kalles nVidia LinkBoost. Den teknologien er det ikke lenger offisiell støtte for, så det er nok ikke hovedkort-produsentene som frivillig har valgt å fjerne det fra BIOS. Ergo tror jeg ikke at nVidia har noen offisiell funksjon for automatisk overklokking i BIOS, men enkelte produsenter kan jo lage sine egne utgaver av AI clocking.

Jeg tror det *kun* er nF 680a SLI som støtter LinkBoost idag - tabellen viser ihvertfall at ingen utgaver av 500-serien har det:

post-100025-1180261186_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...