Gå til innhold

Når blir CPU for varm?

perivarn

Anbefalte innlegg

Byttet fra en 850 Duron til 1,2 Duron i dag. Kjøpte ny kjølevifte. CPU-temperaturen varierer mellom 44 og opptil 51 grader. Innbiller meg at jeg lå under 40 med den gamle prossessoren. Hvor sunt er det egentlig med så høye temperaturer? Hva er smertegrensen?

Kjølende svar mottas med varme takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40'C er fin temp det bør kunne holdes omtrent på det...

Hvis du ser min signatur så ser du min 92mm viftekjøling som er genialt...bråker mindre og kjøler bedre ;) Jeg har nå etter å ha spillt litt og kjørt 3Dmark 2001SE CPU temp på 43'C og det etter å ha satt ny rekord i 3Dmark (9228 med elendig gammelt GF3-TI450 kort), så komponentene har fått kjørt seg litt.

Lenke til kommentar
AMD Athlon 75c MAX

AMD Athlon XP 95c MAX

AMD MP 80c MAX

:D

Hva??? amd athlon 75c max?

har hatt min athlon 750 opp i 8888c jeg :o (var vel ca 100-120 i virkeligheten) når jeg glemte å skru på cpu viftene en gang. Funka fint helt til hovedkortet begikk selvmord.

Lenke til kommentar

hehe.. da har du vel kanskje en litt unaturlig prosessor.. fungerer den enda? det hadde jo vært stili.. men, grensa er 75 for en vanlig athlon prosessor. 95 for xp`ne og max max 80/85 for MP..:)

Hadde engang en celeron jeg.. der sprengte kjerna når den kom til 35c :evil: .. gammel, eller dårlig? :p

Forresten så tar også AMD duron ca 70c :)

Lenke til kommentar
Jeg har en XP1900. Den ligger på 65 grader på max load. Det skal være litt varmt!  Ikke sånne jente temperaturer nede på 40 grader og sånn.

Elsker varmern jeg! Håper det blir sommer snart!!!!!  :oops:  

MVH Øyvind

Så hyggelig for deg da, du har tydeligvis problemer :o

Lenke til kommentar
AMD Athlon  75c  MAX

AMD Athlon XP 95c MAX

AMD MP 80c MAX

:D  

Hva??? amd athlon 75c max?

har hatt min athlon 750 opp i 8888c jeg :o (var vel ca 100-120 i virkeligheten) når jeg glemte å skru på cpu viftene en gang. Funka fint helt til hovedkortet begikk selvmord.

Sikker på det. 100-120c er jo sinnsykt varmt. Du er sikker det ikke var 100-120F?

Lenke til kommentar

Sikker på det. 100-120c er jo sinnsykt varmt. Du er sikker det ikke var 100-120F?

100-120F vil si ca 40-50C. Tenk deg en overklokka athlon750 med prosessor viftene slått av. Var nok over 100C ja. Men som sagt, stod det 8888 fordi termometeret ikke går lenger enn til 100C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...