Gå til innhold

nVidia GF7950GT i SLI med GF7950GX2

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte meg et GeForce 7950GX2 for noen uker sia (grunnet at jeg fant dette til under et og et halvt laken), ble jeg sittende med et GeForce 7950GT jeg ikke bruker..

Ettersom disse kjører på samme GPU, bør det teoretisk sett være mulig å kjøre dette i SLI med GX2-kortet dersom dette klokkes opp eller GT-kortet klokkes ned, men om dette fungerer i praksis er en helt annen sak..

Det første jeg er skeptisk til er om 3*GPU er stabilt..

Har lett litt på nVidia's sider for å finne mer info.. Her ser det ut som om GT-kortet kjører på en 256-bit minnebus, mens GX2-kortet kjører på 512-bit.. Om dette stemmer og det ikke bare er internt i SLI-brua i GX2-kortet er vel kanskje det et lite (stort!) problem..

Noen tanker om dette?

Min antagelse er at det ikke funker :roll:

MEN det hadde vært knall om det gjorde det :dribble:

[EDIT]

Link til nVidia's info om GeForce 7950-kortene

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er pga mangel på interesse eller mangel på kunnskap at jeg ikke får svar, men virker ikke som om dette er utprøvd tidligere.. Om ingen har noen glupe innvendinger mot det, prøver jeg om et par timer (da jeg skal formatere uansett), så får vi se hva som skjer :whistle:

Lenke til kommentar

Teknisk sett kan vi si at ett GF7950 GX2 = 2*GF7950 GT i SLI, så i teorien KAN det funke..

Noen meninger om hvilket kort jeg bør ha som master/primary og hvilket jeg setter slave/secondary OM jeg skal forsøke? Gjerne med en god forklaring på hvorfor..

Problemene er (kanskje?) som nevnt i første inlegget om 3*GPU = stabilt og evt. minnebuss..

Lenke til kommentar

Forsøkte i går, men da begge kortene satt i maskina og venta på SLI-brua slo det meg: gullfingra sitter på forskjellige steder på kortene :whistle:

Da selger jeg ett stykk GeForce 7950 GX2, eventuelt gis det i bytte mot et 7950 GT ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...