Radar1 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Fikk ei maskin fra en kompis av meg....han fikk ikke CD-rom'en til å funke. Den virket OK for noen dager siden........ Har prøvd både master og slave på IDE2 (kun CD rom som er her) Den kommer opp som CD-rom i bios, men ingen i ME Under enheter i "min datamaskin" står ingen CD-Rom Jeg sjekket CD-rom'en i min maskin, og den funker !! Så forandret jeg bios innstillinger fra auto til CDROM, og da kommer til og med ATAPI CDROM 50X opp under boot, men så kommer ATAPI INCOMPATIBLE........og ingenting i ME DETTE BETYR VEL AT HAN HAR SLETTET ATAPI-DRIVERE ??? Er det noe enkelt svar på dette ?? Og hvordan Radar1 Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Så er det jo ganske kjent at winme er buggy! Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hvis det står atapi incompatible før den booter, så har det jo ingenting med os'er å gjøre. WinMe suger forresten, bytt til Win2k/XP (eller aller helst linux) så skal du se at funker fint med en gang. - Judaz - Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 Takk for svar iallefall !!!! At det står ATAPI incompatible kommer bare når CDROM står som IDE. (altså ikke AUTO) Denne maskinen krever omfattende oppgradering for å kjøre større OS MEN noen som vet kanskje "litt" mer R Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Takk for svar iallefall !!!!At det står ATAPI incompatible kommer bare når CDROM står som IDE. (altså ikke AUTO) Denne maskinen krever omfattende oppgradering for å kjøre større OS MEN noen som vet kanskje "litt" mer R Her er det kanskje noe som kan hjelpe deg http://www.computerhope.com/issues/ch000392.htm My PC stops in the boot section with "ATAPI incompatible device on secondary slave" This occurs on machines with DVD/CDRW combo drives when the BIOS is set to AUTO for the device. Setting the devices on the secondary controller to NOT INSTALLED will solve the problem and also boot the PC faster than previously with no detrimental affect in Windows. Devices such as Removable Media devices (zips, orbs) and DVD/CD-ROMs should almost always be set to NONE or NOT INSTALLED in the BIOS. AUTO should only be set for fixed hard disk drives. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå