Gå til innhold

En angrende sjel, valg av FPS spill?

Bear^

Anbefalte innlegg

Hi, im Bear^. You might remember me from sutch statements as "Jeg liker ikke FPS på konsoll" and "jeg har aldri klart å spille FPS på konsoll pga styringen". Im here today to ask for help to find some FPS games for my PS2.

OK, ikke beste åpningen da, dårlig imitering av selveste Troy McClure. Men men.

Over til mitt frågan.

For kort tid siden var jeg en bastant person som ikke vil spille FPS på noen konsoller, fordi jeg syntes styringen ikke var noe bra. Men så fikk jeg låne Black her om dagen, og jeg falt rett inn i det, og elsker det.

Så her sitter jeg, og svelger mine tunge ord hvor jeg sa jeg aldri kom til å spille FPS på en konsoll annet enn Wii, og spør om råd til andre gode FPS spill på den gamle PS2 maskinen min. Hva har jeg gått glipp av i løpet av disse årene?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp, Timesplitters-spela er det du vil ha. Free Radical er veldig flinke til nettopp det med styringa. Faktisk brukte eg Timesplitters 2 som eit døme på korleis FPS på konsoll kunne gjerast rett i ei semesteroppgåve eg skreiv ein gong.

Det mest geniale er bruken av analogstikke til sikting: Problem med å sikte i konsollspel er det at ein må "køyre" siktet til det punktet på skjermen ein vil treffe. Dersom dette går fort, mistar ein all presisjon. Dersom det går sakte, klarer ein ikkje å snu seg raskt nok. Med ei mus er det annleis: sjølv om det kanskje reint teknisk ikkje er so stor skilnad på signala som kjem til programmet, er kjensla ei heilt anna. Når ein styrer musa får ein eit inntrykk av ei slags absolutt posisjonering, der eit punk på musematta tilsvarar eit punkt på skjermen. Ein kan derfor flytte seg til punktet veldig raskt, utan å miste presisjon.

Uansett, det som er det geniale i TS2: Den innerste delen av utslagsområdet til analogstikka har absolutt posisjonering. Det vil seie at dersom du berre flyttar litt på stikka, "vippar" du berre våpenet i ei retning. Når du slepp stikka, reiser siktet attende til midten av skjermen, utan at du har bevegd deg. Dette gir deg presisjon til å finsikte raskt. Dersom du trekk stikka ut til kanten, snur du heile karakteren din, raskt. På den måten kan du svinge deg rundt på ein augneblink og skyte på fiendar som dukkar opp bak deg.

Eg har ikkje sett noko anna spel som gjer det på denne måten. :)

Kay

Lenke til kommentar
Sniperen i killzone er slik. Men der et det ett hælvette å bruke igjen :p

8694931[/snapback]

:wow: Snikskyttar-rifla var slik? Men ikkje dei andre våpena? Det høyrast jo ganske idiotisk ut. Det hadde vore mykje betre om det var omvendt.

Kay

Lenke til kommentar
Sniperen i killzone er slik. Men der et det ett hælvette å bruke igjen :p

8694931[/snapback]

:wow: Snikskyttar-rifla var slik? Men ikkje dei andre våpena? Det høyrast jo ganske idiotisk ut. Det hadde vore mykje betre om det var omvendt.

Kay

8695331[/snapback]

Ja. Har ikke spilt det så mye, men med de vanlige våpna bevegde alt seg normalt.

Lenke til kommentar

FPS på PS2? Skeptisk.

Drit i hele PS2'en og kjøp deg en 360. Da får du spill som Gears of War, Rainbow Six: Vegas osv osv, i herlig grafikk. Og gamepad'en til Microsoft er så utrolig mye bedre enn Sony's spesielt til FPS.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Og gamepad'en til Microsoft er så utrolig mye bedre enn Sony's spesielt til FPS.

8699402[/snapback]

Det er vel en smakssak, jeg er ikke enig.

Før du begynner å kjøpe mange FPS-titler til PS2 så sørg for at du har fått med deg okami, ico, sotc og kingdom hearts 1 og 2. :)

Lenke til kommentar
FPS på PS2? Skeptisk.

Drit i hele PS2'en og kjøp deg en 360. Da får du spill som Gears of War, Rainbow Six: Vegas osv osv, i herlig grafikk. Og gamepad'en til Microsoft er så utrolig mye bedre enn Sony's spesielt til FPS.

8699402[/snapback]

Ingen off topic i min tråd takk. Hva som er best av X360 og PS2/PS3 på FPS er og blir en smakssak, men det har ingen ting med diskusjonen å gjøre. Om du ikke har gjort det foreslår jeg at du leser førsteposten min en gang til og sitere innlegget hvor jeg leder opp til hvem som har best kontroll av X360 og PS2. Om du ikke kan finne det, er det fordi denne tråden ikke omhandler det.

Og til han som ikke er god på forkortelser (velkommen i klubben, er temmelig forvirra der selv) så betyr FPS First-Person-shooter, altså førstepersons skytespill.

Før du begynner å kjøpe mange FPS-titler til PS2 så sørg for at du har fått med deg okami, ico, sotc og kingdom hearts 1 og 2.

Sotc har jeg prøvd og elsker, men skal en dag og investere i de andre du nevner. Men nå var det i første omgang FPS til PS2 jeg er ute etter, ettersom jeg har nettopp "begynt" på denne delen og vil utforske andre sider før jeg går over til vant terreng igjen :)

Lenke til kommentar

Litt OT.

Jeg tror uansett det å spille flest mulig spill til ps2 er greit, før du eventuelt kommer inn på om du "må" ha xbox eller ps3.

For min del er det ofte vanskelig å komme tilbake til spill jeg tidligere har elsket, dersom kontrolleren er bedre i nyere spill. Eks. Goldeneye til N64. Fantastisk spill, men etter å ha prøvd det igjen her en dag med noen kamerater, skjønte jeg at det var bedre FØR jeg hadde spilt andre spill.

Tilsvarende med PC, Dune2 var lenge det beste spillet jeg hadde spilt. Så kom det en demo fra C&C og endret mitt syn litt. Her kunne man klikke å dra over flere menn samtidig. Høyreklikke for å flytte og angripe. Hadde Dune2000 kun fått lagt inn dette, og ellers vært samme spillet som Dune2 hadde jeg nok spilt det mer enn ca 20 timer totalt. *Første spillet jeg hadde kjempeforventinger til som floppet HELT i mine øyne..*

Anyway, back to the point of this post. Jeg vil ha mest mulig glede av alle spill. Dvs spille gamle spill gjør meg ingenting, så lenge det fungerer for meg. F.eks. Spiller jeg fortsatt heller Age of Empires II online, selv om jeg kjøpte AoE3 på release. Med tiden vil jeg sikkert synes AoE3 er sjefolainen, og AoE2 har så dårlig grafikk at det er en skam å kaste tid bort på det.

Vanskelig å komme med noe poeng her. Mulig noen ser det, men jeg faller nesten av selv.

Han spør om PS2 spill som er bra. Slenger meg på Timesplitters anbefalingen. Det er flott å ha med seg, selv om Gears of War og helt sikkert andre spill til både PS3 og Xbox360 er mange ganger "bedre" grafikkmessig. Og spillmessig for alt jeg vet.

Sorry for en lang og egentlig meningsløs post.. :whistle:

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Ser at Timesplitters 2 finnes til NGC og PS2. Ettersom jeg har mer til overs for NGC kontrollen ergonomisk sett (er det bare jeg som blir forferdelig fort sliten i tommefestene av PS2 kontrollen?) er jeg litt usikker på hvilken versjon jeg eventuelt burde investere i siden de finnes på begge platformene. Begge versjonene fikk 9,1 på IGN så jeg er litt usikker her.

Er det noen andre FPS utenom Timesplitters 2 jeg burde se på?

Lenke til kommentar
Timesplitters 2 og 3! Nummer 2 er den bedre, men begge er etter mitt syn verdt å få med seg! :)

8691222[/snapback]

Synes eneren var best jeg. Fin kombinasjon av simplisitet og flyt, uten at det ble tamt. Rett og slett actionfylt. Spesielt med fire spillere. Solodelen var hakket bedre i etterfølgerne.

Et litt annerledes spill, men kjent er første Medal of Honor-spillet til PS2. Det beste av alle. Virkelig spennende (og til tider koslig:O ) historie og driv. Hadde jeg bare kommet på hva tittelen var..

Assault noe?

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...