Sinqh Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Det er ikke så ille bare du setter opp stikkord for hvilken type du skal bruke når. Feks. Bionomisk sannsynlighet: - Har akkurat to mulige utfall, suksess S eller fiasko F. - Forsøkene er uavhengige - Sannsynligheten for S endrer seg ikke Hypergeometrisk: - a av elementene har en bestemt egenskap - Du trekker n av dem og vil vite sannsynligheten for at x av dem har egenskapen a - Den totale mengden kaller vi for N Lag slike stikkord for alle typer, så skal dere se at sannsynlighet blir enkelt Endret 3. juni 2007 av Sinqh Lenke til kommentar
asjafjell Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sliter med vektorer, på kordinatform for det meste :SNoen tips til sider å lese på? 8773213[/snapback] Jeg leste meg halvt fordervet på massssssser av sider om vektorer i 2mx-boka. Det er til å bli tullete av. Noe er veldig vanskelig og noe er så lett at man kunne det før man åpna boka. Det mest relevante du kan gjøre er å gjøre eksamen/tentamensoppgaver på vektorer. De samler opp alt du trenger å kunne. Er det ting du lurer på så ser du i boka og så regner du videre. Funker bra for meg og gir meg en bedre forståelse i hvordan vektorene egentlig fungerer Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sliter med vektorer, på kordinatform for det meste :SNoen tips til sider å lese på? 8773213[/snapback] Jeg leste meg halvt fordervet på massssssser av sider om vektorer i 2mx-boka. Det er til å bli tullete av. Noe er veldig vanskelig og noe er så lett at man kunne det før man åpna boka. Det mest relevante du kan gjøre er å gjøre eksamen/tentamensoppgaver på vektorer. De samler opp alt du trenger å kunne. Er det ting du lurer på så ser du i boka og så regner du videre. Funker bra for meg og gir meg en bedre forståelse i hvordan vektorene egentlig fungerer 8773350[/snapback] Eller, å finne vektorer på kordinatform går greit, men sånn parameterfremstilling... Skjønner ikke hva de gjør i boka og lurte på om noen andre sider haddeino om det? Lenke til kommentar
asjafjell Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) **EDIT** HAR FORRESTEN ALLE KAPITLENE SAMLET I REGELBOKA. Med viktige eksempler og de fleste viktige regler merket med "!". Selger scannet kopi til alle for 250 kr stk. bare lime rett inn i din egen, og alt er sortert etter kapitlene. Mye arbeid og fint skrevet. bare send en pm hehe.. har gjort det, men tviler på at jeg blir å gi til alle dere luringer. Bare en spøk. Det beste er å lese godt på stoffet Endret 3. juni 2007 av asjafjell Lenke til kommentar
kimla Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 **EDIT** HAR FORRESTEN ALLE KAPITLENE SAMLET I REGELBOKA. Med viktige eksempler og de fleste viktige regler merket med "!". Selger scannet kopi til alle for 250 kr stk. bare lime rett inn i din egen, og alt er sortert etter kapitlene. Mye arbeid og fint skrevet. hehe.. har gjort det, men tviler på at jeg blir å gi til alle dere luringer. 8773379[/snapback] Tar blodpris for despereate ekaminanter ja.. Lenke til kommentar
asjafjell Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Tar blodpris for despereate ekaminanter ja.. 8773416[/snapback] 2,5 kr i timelønn er vel ikke så mye:P var uansett bare ment som en spøk til, som du så fint kaller det, desperate eksaminanter Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 **EDIT** HAR FORRESTEN ALLE KAPITLENE SAMLET I REGELBOKA. Med viktige eksempler og de fleste viktige regler merket med "!". Selger scannet kopi til alle for 250 kr stk. bare lime rett inn i din egen, og alt er sortert etter kapitlene. Mye arbeid og fint skrevet. bare send en pm hehe.. har gjort det, men tviler på at jeg blir å gi til alle dere luringer. Bare en spøk. Det beste er å lese godt på stoffet 8773379[/snapback] det er sleipt må jeg si. jaja jeg har ikke matte så et fett Lenke til kommentar
Kristoffer_Aurdal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noen som vet hvorfor vi fikk vite hva vi skulle opp i en og en halv uke i forveien, i stedet for 2 dager? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noen som vet hvorfor vi fikk vite hva vi skulle opp i en og en halv uke i forveien, i stedet for 2 dager? 8773868[/snapback] 1 uke i forveien i skriftlig matte er normalt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 f(x)=e^2x f'(x)=2e^2x Stemmer det? Lenke til kommentar
Kristoffer_Aurdal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 f(x)=e^2xf'(x)=2e^2x Stemmer det? 8774037[/snapback] Skal stemme det ja. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 f(x)=e^2xf'(x)=2e^2x Stemmer det? 8774037[/snapback] Skal stemme det ja. 8774082[/snapback] Er ganske nervøs nå . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd ... Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt Lenke til kommentar
Kristoffer_Aurdal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 f(x)=e^2xf'(x)=2e^2x Stemmer det? 8774037[/snapback] Skal stemme det ja. 8774082[/snapback] Er ganske nervøs nå . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd ... Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt 8774146[/snapback] (x^r)' = r*x^(r-1) k' = 0 (alle konstantledd blir 0 når de deriveres) Så (2x² -3x +4)' = 2*2x²-¹ - 3 = 4x -3. -- -3x = -3x¹. (x¹)' = x¹-¹ = x° = 1. (-3x)' er da: -3*1 = -3. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 f(x)=e^2xf'(x)=2e^2x Stemmer det? 8774037[/snapback] Skal stemme det ja. 8774082[/snapback] Er ganske nervøs nå . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd ... Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt 8774146[/snapback] Satt å vrei hjernen lenge i går når jeg ikke fikk til å integrere et stykke.. Fant ut i dag at jeg hadde slått opp på derivasjon istedenfor integrasjon Sånne feil gjør jeg ofte, så er veldig nervøs ang. disse småtingene. Heldigvis leste jeg gjennom vurderings-greiene til sensor, og det går veldig mye på helhetlig vurdering, og om riktig fremgangsmåte er brukt. De skal mao. ikke bare se på svaret og sette rett/galt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) f(x)=e^2xf'(x)=2e^2x Stemmer det? 8774037[/snapback] Skal stemme det ja. 8774082[/snapback] Er ganske nervøs nå . Kommer til å gjøre sånne småfeil. Sliter også å derivere utrykk for hånd ... Sånn som 2x^2 -3x +4, å gjøre det for hånd har jeg aldri skjønt 8774146[/snapback] (x^r)' = r*x^(r-1) k' = 0 (alle konstantledd blir 0 når de deriveres) Så (2x² -3x +4)' = 2*2x²-¹ - 3 = 4x -3. -- -3x = -3x¹. (x¹)' = x¹-¹ = x° = 1. (-3x)' er da: -3*1 = -3. Håper dette hjelper. 8774249[/snapback] snakker om sånt tull med delta(x) -> 0 jeg. Vanlig derivasjon er ikke så stress, med mindre det kommer slike tunge oppgaver :S Hvor står vurderingskriteriene til sensor? Endret 3. juni 2007 av chokke Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jaja, det får gå som det går Akkurat nå gleder jeg meg så sykt til klokken 1405 i morra... Lenke til kommentar
Kristoffer_Aurdal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Heldigvis leste jeg gjennom vurderings-greiene til sensor, og det går veldig mye på helhetlig vurdering, og om riktig fremgangsmåte er brukt. De skal mao. ikke bare se på svaret og sette rett/galt. 8774254[/snapback] Det er heldigvis slik ja, men tror egentlig de gjør det for å sjekke om folk gjør det feil men får rett svar uansett. For å ta et enkelt eksempel: Oppgave 1: Legg sammen 2 og 2. Riktig fremgangsmåte og svar er: 2+2=4. Men også 2*2 og 2² vil gi riktig svar. snakker om sånt tull med delta(x) -> 0 jeg.Vanlig derivasjon er ikke så stress, med mindre det kommer slike tunge oppgaver :S 8774273[/snapback] Ja, nei det skjønner ikke jeg heller noe av. Endret 3. juni 2007 av Kristoffer_Aurdal Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Får ønske dere alle lykke til i morgen. Vi klarer oss vell sikkert. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Får ønske dere alle lykke til i morgen. Vi klarer oss vell sikkert. 8774489[/snapback] må vel det. Men tror femmern min ryker Lenke til kommentar
kimla Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jaja, lykke til alle sammen... Satser midt på treet, kommer vel inn på høyskolestudiet uansett (så lenge jeg står). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå