endrebjo Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 håper det blir no enkle greier 8752645[/snapback] Jeg håper det blir noe morsomme greier. Vet at de fikk komplekse tall ett år. Men når sant skal sies, så er oppgavene til forberedelsesarket nesten avskrift-oppgaver. Det er som oftest kun nødvendig å forandre på tallene. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Får alle samme forberedelsesark og eksamen? Da kan vi jo prøve å finne ut hvilke oppgaver forberedelsesarket kan by på Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Det er den siste oppgaven vi får som er til forberedelsesarket? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jupp, slik jeg har forstått det, er det sånn. Håper at vi får noe som er gøy. Altså en eksamen som er litt underholdende å holde på med. Vet det hørtes litt rart ut Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 håper det blir no enkle greier 8752645[/snapback] Men når sant skal sies, så er oppgavene til forberedelsesarket nesten avskrift-oppgaver. Det er som oftest kun nødvendig å forandre på tallene. 8752693[/snapback] Særiøst? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jaja, da får man legge seg og gjøre seg klar til å motta forberedelsesfasen i arkform Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Jeg fikk noe piss om titallsystem og totallsystem, noe som vet hva som er verdt å finne ut angå dette? Edit; Dette er 2MZ og et tema som lett berører rekker men jeg finner ikke steder jeg får det mer forklart. Endret 1. juni 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Da fikk jeg forberedelsesarket og jeg må ærlig talt si jeg ble forvirret. Noen som skjønner det, hva man bør øve på osv. osv? EDIT: Det med tredjegradsfunksjoner, 2mx Endret 1. juni 2007 av Mr.SS Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Her har jeg tegnet to forskjellige tredjegradsfunksjoner (rød strek). Jeg har også tegnet inn tangentene til alle midtpunktene til nullpunktene (f.eks mellom 0 og 2 på den første, altså tangenten til x=1). Forstår du mer nå? Ser du hvor tangentene skjærer funksjonen og x-aksen? Endret 1. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
orginal Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Finn ut hvordan du kan bevise det og sett opp en generell formel elns. tipset mattelæreren vår oss om. Øv også på å finn tangenten, likning for den, og muligens finne det tredje nullpunktet når du har to fra før osv... Noen som har forslag til oppgaver som kan komme? Eller noen som gidder å skrive hvordan man beviser det og finner en generell formel for det? Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) ganke fornøyd med arket, satte opp noen 3.grads likninger og regna på de med læreren, er jo nesten bare å sette inn.. Hadde vært fint om noen her inne kunne komme med forslag på oppgaver Endret 1. juni 2007 av woodno Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Noen som kan kommentere 2MZ her ? Tottalsystem og titallssystem? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Noen som kan kommentere 2MZ her ? Tottalsystem og titallssystem? 8755851[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_numera...nary_arithmetic Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Jess, hvis noen har noen flere tips fra lærerne sine ville jeg satt pris på det, vår sa ikke så mye. Hvordan beviser man den egentlig? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 endrebjorsvik: Hvilken spørsmål kan jeg få stilt rundt dette med totallsystem og titallsystem? Var jo bare rot på Wiki... Lenke til kommentar
Kristoffer_Aurdal Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) @dicktator: Du får sikkert en oppgave om å regne om fra det ene tallsystemet til det andre. Bortsett fra det er det ikke så mye de kan spørre deg om tror jeg, med mindre du skulle være så 'heldig' å få teorispørsmål, da kan de finne på å spørre deg om hva det binære tallsystemet kan brukes til. Endret 1. juni 2007 av Kristoffer_Aurdal Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Her har jeg tegnet to forskjellige tredjegradsfunksjoner (rød strek). Jeg har også tegnet inn tangentene til alle midtpunktene til nullpunktene (f.eks mellom 0 og 2 på den første, altså tangenten til x=1). Forstår du mer nå? Ser du hvor tangentene skjærer funksjonen og x-aksen? 8755598[/snapback] Ser bra ut! Hvilket program brukte du der? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Søkte enkelt og greit på graph i Google, og endte opp med dette. (Og emulerte det gjennom Wine) Lenke til kommentar
orginal Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 endrebjorsvik: Hvilken spørsmål kan jeg få stilt rundt dette med totallsystem og titallsystem? Var jo bare rot på Wiki... 8756161[/snapback] Lag deg egen tråd til 2MZ, dette er MX. Noen som har forslag til en vanskelig oppgave knyttet til forberedelsesarket vi har fått? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Du får oppgitt funksjonen (f(x) = ax³ + bx² + cx + d) og to nullpunkter, og skal finne et eventuelt tredje nullpunkt. Eller kanskje kombinasjoner av nullpunkter og tangenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå