annie8219 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Er det noen som please kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få scannet bok-sider og få di innpå feks. wordpad for å redigere dem osv...PLEASE!Fatte ikke driten! Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Er det noen som please kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få scannet bok-sider og få di innpå feks. wordpad for å redigere dem osv...PLEASE!Fatte ikke driten! 8691074[/snapback] Vel, du må jo ha installert programvaren som fulgte med scanneren. Derfra, må printer/skanneren være koblet direkte til pcen din! Så slår du på scanneren, starter programvaren, finner en knapp som sier Scan & Read (eller noe sånt). Da skanner scanneren det den ser der du putter arket, den vil analysere bildet og finne tekst i bildet. Deretter vil den mest sannsynlig åpne tekstbehandlingsprogrammet ditt og vise teksten den fant der. Men det kommer jo ann på innstillingene i programvaren. Flere problemer så bare post! Cheesewheese Endret 24. mai 2007 av cheesewheese Lenke til kommentar
annie8219 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Er det noen som please kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få scannet bok-sider og få di innpå feks. wordpad for å redigere dem osv...PLEASE!Fatte ikke driten! 8691074[/snapback] Vel, du må jo ha installert programvaren som fulgte med scanneren. Derfra, må printer/skanneren være koblet direkte til pcen din! Så slår du på scanneren, starter programvaren, finner en knapp som sier Scan & Read (eller noe sånt). Da skanner scanneren det den ser der du putter arket, den vil analysere bildet og finne tekst i bildet. Deretter vil den mest sannsynlig åpne tekstbehandlingsprogrammet ditt og vise teksten den fant der. Men det kommer jo ann på innstillingene i programvaren. Flere problemer så bare post! Cheesewheese 8691352[/snapback] Ja det fyllgte jo med programvare og alt fungerer fint ellers,men når jeg skal lagre det etter jeg har scannet det,så lagres det i adobe reader:( Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Edit: helt feil det eg skreiv! Men skulle tro det gikk an å forandre hvilket format du lagrer filene i? Endret 24. mai 2007 av Jotun Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Er det noen som please kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få scannet bok-sider og få di innpå feks. wordpad for å redigere dem osv...PLEASE!Fatte ikke driten! 8691074[/snapback] Vel, du må jo ha installert programvaren som fulgte med scanneren. Derfra, må printer/skanneren være koblet direkte til pcen din! Så slår du på scanneren, starter programvaren, finner en knapp som sier Scan & Read (eller noe sånt). Da skanner scanneren det den ser der du putter arket, den vil analysere bildet og finne tekst i bildet. Deretter vil den mest sannsynlig åpne tekstbehandlingsprogrammet ditt og vise teksten den fant der. Men det kommer jo ann på innstillingene i programvaren. Flere problemer så bare post! Cheesewheese 8691352[/snapback] Ja det fyllgte jo med programvare og alt fungerer fint ellers,men når jeg skal lagre det etter jeg har scannet det,så lagres det i adobe reader:( 8691409[/snapback] Prøv som Jotun sa om det programmet han nevte fulgte med, men ellers må det være noen innstillinger der som står feil. Men den knappen du trykker til å starte scanning, hva står på den? Pass på at det står noe som SCAN & READ! tar du bare scann kommer jo det den scanner som et bilde eller noe lignende i PDF format. Cheesewheese Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
annie8219 Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Er det noen som please kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få scannet bok-sider og få di innpå feks. wordpad for å redigere dem osv...PLEASE!Fatte ikke driten! 8691074[/snapback] Vel, du må jo ha installert programvaren som fulgte med scanneren. Derfra, må printer/skanneren være koblet direkte til pcen din! Så slår du på scanneren, starter programvaren, finner en knapp som sier Scan & Read (eller noe sånt). Da skanner scanneren det den ser der du putter arket, den vil analysere bildet og finne tekst i bildet. Deretter vil den mest sannsynlig åpne tekstbehandlingsprogrammet ditt og vise teksten den fant der. Men det kommer jo ann på innstillingene i programvaren. Flere problemer så bare post! Cheesewheese 8691352[/snapback] Ja det fyllgte jo med programvare og alt fungerer fint ellers,men når jeg skal lagre det etter jeg har scannet det,så lagres det i adobe reader:( 8691409[/snapback] Prøv som Jotun sa om det programmet han nevte fulgte med, men ellers må det være noen innstillinger der som står feil. Men den knappen du trykker til å starte scanning, hva står på den? Pass på at det står noe som SCAN & READ! tar du bare scann kommer jo det den scanner som et bilde eller noe lignende i PDF format. Cheesewheese 8691488[/snapback] Det står bare scan på den....Er ikke noe annet å trykke på.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå