Sky_Hawk Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei. Har bredbånd fra Start network og et speedtouch 510 modem. Nettet har alltid vært stabilt, men for en stund siden trengte vi trådløst og kjøpte en router av typen netgear og koblet til. Etter et denne ble koblet til så kan jeg kun være på nettet i alt fra 2min til 20min og da kobler den seg pluselig fra av seg selv. For å komme meg på nettet igjen må jeg ta ut strøm kontakten til routeren og modemet og vente et par min før jeg setter de inn igjen, og da har jeg nettet i noen minutter til, så må hele prosessen gjøres om igjen. Dette er veldig irriterenes og trenger litt hjlp til å finne feilen her Noen som har være borti noe lignende? Takker for litt hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Slutter den å virke pga trafikken som går over nettet (bittorrent?). Bruker du den trådløst eller kablet når dette skjer? Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Den detter ut uansett hva jeg gjør, selv når jeg bare leser nettvg. Det gjelder både trådløs og den med kabel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kan du koble deg opp mot routeren (som nå) og skrive ipconfig i dosvindu (Kjør, CMD<enter> IPCONFIG) og se hvilken adresse du får. Koble deg deretter direkte til 510 modemet og gjør likedan. Hvilke ipadresser får du? Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Gjorde det nå og IP-adressen ble ikke det samme. Ikke standard gateway heller om det har noe å si. På routeren var det sånn vanlig 192.168.1.1, men da jeg koblet meg rett på modemet ble det 10.0.0.1 og da kom jeg heller ikke på internett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Du har hvertfall ikke noen konflikt der. Anbefaler at du enten bridger modemrouter eller kobler netgearrouter som switch og aksesspunkt. Det sist gjør du ved å slå av DHCP (LAN) i Netgear og koble kabel fra 510 direkte i en av lanportene på Netgear. EDIT: Typo Endret 24. mai 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Er inne på instillingene til Netgear routeren nå, men finner ikke ut hvordan jeg slår av DHCP? Også mener du at nettverkskabelenkabelen fra modemet ikke skal inn i den "hovedinngangen", men inn i en av de fire utgangene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 DHCP finner du trolig under LAN. Det stemmer at kabelen ikke skal inn WAN/Hovedinngangen. Da vil den fungere som en switch og trolig ikke få samme problemene. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Nå slo jeg av DHCP og puttet kablen inn i ett annet hull, og routeren og sånn fungerte, men fikk ikke noe internett. Noe spesielt jeg må gjøre for å få det? (koblet tilbake nå for å svre) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hvis du har satt PC til å hente ipadresse automatisk så burde det fungere nå. Den skal hente ipadresse og gateway fra speedtouch modemrouteren. Kanskje en ide å fornye ipadressen? Sjekk med ipconfig hva som står som standard gateway. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Den skal hente automatisk ja. Sjekket IPconfig nå og det står det samme som i sta. gateway er 192.168.1.1. Hvordan kan jeg fornye IP adressen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Gå i dosvindu og skriv 'ipconfig /release' vent litt 'ipconfig /renew' Lenke til kommentar
Silverywolf Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Vet ikke om det du fikk av hjelp løste problemet dit. Ellers kan det være verdt å nevne at noen av Netgear sine rutere er ganske så overfølsomme for antall oppkoplinger. Sliter selv med en WPN824v2. Så om du nettop har kjøpt den kan det være verdt å se om du får byttet den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå