Gå til innhold

Volt på mine Pc-6400 rambrikker

Mr.Hbbz

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte da noen Pc-6400 brikker for en liten stund siden. Merket er GeiL. Kjøpte de fra netshop.no tror jeg det var. På tilbud. Det var de sølvgrå hvis noen husker? De kjører på CL5. Jeg lurer da på hvor mye spenning de skal ha? Ser på disse brikkene at de skal ha 2.3V GeIL DDR2 PC6400 Ultra Disse er vel litt klokket? Så skal mine brikker bare ha 1.89V som det står på nå? Eller skal det har mer?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er snakk om Disse. Godkjent mellom 1,8 og 2,2v.

Ikke noe poeng i å gi brikkene mer enn de trenger for å være stabil. Om de er dønn stabil på 800MHz@5-5-5-15 1,89v er det bare å kjøre på det.

1,8v er da for å tilfredsstille standarden og økt kompabilitet med forskjellige hovedkort.

Sjekk at brikkene går på 800MHz, med CPUz. Om de ikke gjør det sett hastighet i bios, juster opp spenning om nødvendig.

Stabilitet kan du teste med memtest, Orthos prime eller lignende.

Lenke til kommentar

Er riktige brikker ja :) Her er hvertfall det som står i cpu-z. Cpu-z

Er vel ikke akkuratt et "geni" i å tyde sånt her, men siden det står 397mhz så er det vel det x2 så får du hastigheten på brikkene? Eller kjører de med for liten hastighet?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Så jeg vil ikke merke mye forskjell ved å sette ned til 15? Er også en annen ting jeg lurer på. Hvor mye kan jeg klokke disse brikkene "safe" ? Har klokket prosessor opp til 2,5Ghz. E6420. Jeg har latt minnet stå, for det har jeg ikke så mye peiling på egentlig :p

Hadde de tålt 900 Mhz?

Takk

Lenke til kommentar

Nekter å tro du vil merke noen forskjell, men jeg vet ikke.

Finnes ingen fasit svar på hvor langt du kan klokke brikkene "safe" eller ikke. Er da ganske safe om du ikke bruker mer spenning enn hva de er garantert for. Øk gradvis hastighet til du får feil på memtest, øk spenningen litt og se om du får de stabil osv. Klarer sikkert 900MHz på 5-5-5-15 på 2,1v eller mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...