Jdronnen Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Ok her er saken ! Har nettopp kjøpt meg en splitter NY Teac Brenner - type: W540E Link til brenner: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=C...+%2F+CD+Brenner Så er saken det, at den = 40 X , men når jeg skal brenne , så bruker den 6-7 min på en CD. Og "average speed" ligger på BARE 9-10x. :o :o -Har testa med NERO og FANTOM CD... begge får ca lik speed ! -Brenneren står på Secondary Master - på en egen IDE kabel ! -Har lagt inn driver (låg i win. , sto at jeg skulle bruke den) Hva kan være problemet ??! noen som har samme brenner ?!? IDE- kabelen er ganske gammel , og de er ikke ATA 100 eller 133 (mulig ata 66 eller 33 eller noe ?!), kan dette være feilen ?? Setter stor pris på eventuelle svar !! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Dårlig kvalitet på CDene du prøver å brenne til? Uoppdaterte programmer? ... Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hva er specs på PC'en din? Kan være at resten ikke henger med? Andy Lenke til kommentar
JSS Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Er DMA aktivert på brenneren? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Har du den siste versjonen av nero og firmwaren, Så var det og en som nevnte DMA. Kabelen du kan bruke er ata66 eller 33. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 ja, specs på pc`en min = 1400 mhz radoen 8500 512 DDR ram 120 gb - 5400 tror e osv osv.. Men ja, e skal teste å oppdatere til nyeste NERO .. Men hva og hvordan slår jeg på DMA ?!??! Hva er det ?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Gjør du i start-kontroll panel-system-hardware-device manager-ide ata/atapi kontrollers, Velg altarnative 2 eller 3 og høyre trykk. Håper du skjønte den? Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 ja ok... Gjikk inn der du sa osv.. der va det 2stk ! *Primære IDE-kanal -Enhet 0 - DMA dersom tilgjenngelig -Enhet 1 - DMA dersom tilgjenngelig *Sekundær IDE-kanal -Enhet 0 - Bare PIO -Enhet 1 - DMA dersom tilgjenngelig Hva vil dette si !??! Altså ? Skal jeg skifte den som står BARE PIO på ? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har samme brenner som deg og er veldig fornøyd,har min som secondary slave,med en dvd som master i XP Pro Der som det står pio,flipper du over til DMA(jeg kjører på udma33) Noe annet som er meget viktig med denne brenneren er at du flasher med nyeste firmware.Den nyeste pr.idag er:1.0H. Denne lastes ned her: http://www.teac.co.jp/dspd/download/firmwa...0e/explain.html Men du skulle ikke ha installert "driverene",dette står ettertryklig på Teac sine sider det er bare for å få DOS støtte(slik at du kan brenne i DOS). Har brukt brenneren i ca.3 månder nå og er stor fornøyd,kan garantere deg at du blir mer en fornøyd når du for flashet brenneren og tweaket win98/xp?? SafeD.2 er ingen problem Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Ja... No har jeg oppdatert FIRMWAREN til brenneren, og da gjikk speeden opp! På nero gjikk speeden opp, men Fantom cd er fremdeles BAD.. men det er fordi brenneren ikke støtter Fatnom Cd tror jeg.. Men saken er at MAX speed jeg kan velge på NERO = 32x ... !! Men jeg har jo 40x ! Noen som vet noe som helst !?!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det er nok for at du bruker for billige plater, i nero så kan du skru av funksjonen som gjør at nero tilpasser hastigheten etter platen. Husk også at med 40x så tar det omtrent 3+min å brenne uten å beregne med annet enn selve brenninga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå