Marzo Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Tenker på å slå til på en handel av et Sigma 170-500mm objektiv. Etter litt googling oppdaget jeg at det er to utgaver av dette objektivet. Noen som har erfaringer å dele med dette objektivet? Fant ikke så mye skriverier om den første utgaven på nettet. Er snakk om den første utgaven i handelen Endret 24. mai 2007 av Marzo Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Ingen med erfaring med noen av disse objektivene? Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei. Jeg hadde 170-500 DG-versjonen i et halvt år før jeg solgte den. Jeg kikket ikke på noen reviews og gjorde rett og slett et impulskjøp pga den firstende brennvidden. Senere viste det seg at dette ikke var så lurt - iallfall ikke for mitt bruk. Jeg har noen L-linser fra før, og å gå til Sigma 170-500 ble en nedtur både når det gjaldt den urtreige AF-en, samt at objektivet var meget "soft" over 200mm. Objektivet er ganske tungt, og det skal også sies at bilder over 450mm bare blir dritten. Jeg har hørt at 170-500 er identisk med Sigma 135-400mm, bare med en 1,25x extender innebygget... i så fall er det ikke rart at den ikke tar kjempeskarpe bilder. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Ser ut som kjøpet glapp fra meg nå så drømmen om 50-500 bigma fortsetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå