Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V70 Diesel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en sånn på jobben i går. Den bilen kommer med STOR turbo og kan gå som et h******* hvis du vil.

Har skrudd en del på de, men veit ikke om noen konkrete svakheter. Slakk i tannstag er ganske vanlig, men ikke mye bytta. Renault er jo innblandet her også så jeg ville forhørt meg litt.

Lenke til kommentar

Er Renault involvert i Volvo? Produksjonsmessig og teknisk trodde jeg det var Nissan og Renault som var "brødre". Tror Volvo og Renault kun selges i samme forhandlernett.

En V70 AWD er en aldeles lekker bil. Diesel er bra, men sørg for at det sitter Volvo-motor i den, og ikke 2,5 l til Audi. Disse var det endel tull med, men jeg tror at disse i liten grad sitter i 01 og senere. Kjøper du en V70 m D5 så er det i alle fall Volvo og det er en lekker bil og nydelig motor. Eneste ankepunkt er stabilisatorstag som lett begynner å rakle, men det koster ikke all verden å bytte, ca 1.500 for begge sider på verksted. Videre ha Volvo vært plaget med litt tendenser til rust på bakluka, der hvor listen rundt ruta ligger an mot lakken, men dette har muligens blitt bedre med årene. Kjøper du en slik, får du en krembil!

Lenke til kommentar
Diesel er bra, men sørg for at det sitter Volvo-motor i den, og ikke 2,5 l til Audi.

8694240[/snapback]

V6 eller rekke femer? Hvis det er V6 til audi så burde man styre langt unna, dårlig kvalitet på den motor kombinert med lange oljeskift intervaller gir fort utgifter opp 40.000kr på bytte av kammer, da blir det ikke så lønnsomt med diesel ;)

Lenke til kommentar

Renault og volvo har samarbeidet lenge.. volvo 440 og 460 er så og si 100% franske og de kom vel på begynnelsen av 90 tallet? Har sett en del renault girkasser på div volvo, nissan og mitsubishi.

Hvis du kjøper en volvo med renault kasse og audi motor kan jeg garantere deg at det er en dritbil!!

Lenkestag er bare småplukk, kjøp uorginale deler første gangen så slipper du de plagsomme lydene.

Lenke til kommentar
Renault og volvo har samarbeidet lenge.. volvo 440 og 460 er så og si 100% franske og de kom vel på begynnelsen av 90 tallet? Har sett en del renault girkasser på div volvo, nissan og mitsubishi.

Hvis du kjøper en volvo med renault kasse og audi motor kan jeg garantere deg at det er en dritbil!!

Lenkestag er bare småplukk, kjøp uorginale deler første gangen så slipper du de plagsomme lydene.

8698551[/snapback]

Bastante påstander bør vel kanskje forventes å være korrekte??

400-serien til Volvo ble nok produsert i Nederland, med motorer fra Renault.

Lenke til kommentar

Det er mere fransk på en 460 enn bare motoren skal jeg si deg. Alt på den bilen skiller seg ut fra hvordan en vanlig "ekte" volvo er konstruert. Kanskje interiøret er fra volvo, men ikke så mye mer enn det.

Så hvis en tysk bil lages i belgia så er den ikke tysk? Eller en japse som lages i spania ikke er japansk?

Lenke til kommentar
Det er mere fransk på en 460 enn bare motoren skal jeg si deg. Alt på den bilen skiller seg ut fra hvordan en vanlig "ekte" volvo er konstruert. Kanskje interiøret er fra volvo, men ikke så mye mer enn det.

Så hvis en tysk bil lages i belgia så er den ikke tysk? Eller en japse som lages i spania ikke er japansk?

8701299[/snapback]

Til de argumenten du kommer med her, burde du da ikke heller kalle 400-serien for svensk?

Eller kaller du ikke Toyotaene lagd i England for japanske?

Lenke til kommentar

400 serien mv, vet jeg ikke all verdens om. Men jeg vet at en V70 produsert i Sverige, den er i alt det vesentlig Svensk. Jeg har selv kjørt V70 i mange år, og kvaliteten og komforten er veldig god. Min er solgt ny i Norge. Det jeg vet var at en del V70er ble produsert i Belgia og solgt nye i Belgia, Tyskland mv, men ikke i Norge eller Sverige. Endel av disse er bruktimportert til Norge, da gjerne med Diesel. Disse ville jeg holdt meg unna, i alle fall med den gamle 2,5l (5 syl) til Audi. Etter hva jeg har blitt forklart av Volvo i Norge, så har disse bilene hatt lenger intervaller mellom servicene enn hva vil har her i Norden. I tillegg mangler mange av de lyktepussere, setevarme, trac.contr mv.

Men til trådstarter; V70 diesel er en meget bra bil. Ikke mye Renault eller deler fra andre i den, og om så skulle være, så har ikke det gått utover kvaliteten. Kommer du over et eks med D5, automat, AWD mv til en fornuftig penge og bilen forøvrig oppfyller dine vilkår og forventninger, så kjøp den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...