flyndrefjes Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Driver å lærer meg litt JavaScript her og har kommet et stykke på veien. En ting jeg lurer på og som jeg ikke har funnet noen dokumentasjon på hittill: Går det an å lagre verdier av variabler eller innholdet i textbox-er og lignende til harddisk? For så å hente det tilbake til scriptet/programmet ved en senere anledning? Javascriptet skal ikke brukes på noen server-side, kun på en "selvstendig" PC. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 document.cookie 8690699[/snapback] Akkurat. Takk, skal ta en titt på det. Kanskje det er flere muligheter med AJAX? Eller kan ikke AJAX kjøres kun som "client-side"? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Du trenger f eks PHP ja. =) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Du kan jo alltids bruke Java til å skrive eller lese en fil for deg og så få JavaScript til å lese innholdet i denne filen eller skrive det, men vil ikke funke bare med JavaScript. Tror det går an å lese fra enkle .txt filer da hvis filen ligger på samme server som scriptet som leser d... Skal se om jeg kan finne det... Endret 24. mai 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
backup Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Her er en demo som bare funker på IE: <html> <head> <script> var fso, f; function skriv() { fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); f = fso.OpenTextFile("c:\\testFil.txt", 2, true); var x = felt1.innerText; f.Write (x); f.Close(); } function les() { fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); f = fso.OpenTextFile("c:\\testFil.txt", 1); var x = f.ReadAll(); felt2.innerText= x; } </script> </head> <body> <p><textarea name = felt1 cols = 10 rows = 10></textarea> <input type = button value = Lagre onclick="skriv();"> <textarea name = felt2 cols = 10 rows = 10></textarea> <input type = button value = Hent onclick="les();"> </body> </html> Lagre som f.eks. test.htm. Hent test.htm opp i IE, skriv inn noe tekst i første textarea, klikk på Lagre, klikk så på Hent og det du lagret kommer i det andre textarea. NB: Det kommer en advarsel om activeX når klikk på Lagre-knappen, og man må klikke på advarselens ja-knapp for å få lagret. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Ok, ettersom det bare fungerer på Internett Explorer styrer jeg langt unna. Men takk for tipset uansett. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det som marioy skrev i andre post fungerer perfekt til ditt formål, og det skal fungere i alle nettlesere. Lagre informasjonen i cookies... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå