Beethoven Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei, Jeg fikk i dag vite at jeg hadde kommi opp i englesk! Jeg går første året. Jeg tenkte at dette kan vel være både bra og dårlig. Kan være dårlig da.. men hvordan teller eksamenskarakteren? Tar den over for hele standpunkt, eller plusser de sammen den og standpunkt å deler på 2? Takk for svar. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Er ikke sikker, men den teller vel f. eks 40% på standpunkskarakteren? *Det her er bare ren gjetting* Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 De legger sammen standpunktkarakteren og eksamenskarakteren, og deler på to. Altså snittet av de to karakterene. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 De legger sammen standpunktkarakteren og eksamenskarakteren, og deler på to.Altså snittet av de to karakterene. 8689992[/snapback] HÆ? Jeg trodde du fikk en karakter ekstra, altså på vitnemålet ditt så har du en egen karrakter for eksamen Lenke til kommentar
araziel Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 De legges sammen og deles på to. Regnes som en karakter. Les på samordna opptak, alt står der. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 På vitnemålet er karakterene hver for seg, men i poengsummen er det snittet av dem som kommer. Ihvertfall slik jeg har forstått det, her ikke fått vitnemålet mitt ennå... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Altså, la oss si du har 4 i et fag, og får 3 på eksamen i samme faget. Da får du 3,5 som karakter. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Stemmer at det er snittet av standpunkt- og eksamenskarakteren som blir gjeldende for senere opptak. Gjennomsnittskarakteren blir rekna ut på grunnlag av ein karakter i kvart fag. I fag med fleire karakterar; standpunkt og eksamen og skriftleg / munnleg i framandspråk, blir det rekna middelverdi. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå