sample Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hei, det kom vel for noen år siden disse nye leilighets nummerene, f.eks. H05XXX der bokstaven H står for Høyre. Jeg skal flytte til ny leilighet i Oslo. Leilighetsnr er 517 den er på venstre side. Men hvordan finner man ut hele leilighets nummeren? Jeg skal gi det til Telenor siden skal installere fast tlf. der! Takk på forhånd! Endret 24. mai 2007 av sample Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Lappene som ble sendt ut skulle plasseres i dørkarmen (skjult av døren) slik at de ikke ble malt over. Sjekk der. Kan også være plassert et eksemplar på postkassen. EDIT: Heter egentlig bolinummer. http://www.statkart.no/?module=Articles;ac...licShow;ID=5619 Endret 24. mai 2007 av PerB Lenke til kommentar
sample Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Men jeg skal finne det ut til nye leiligheten jeg har kjøpt. Det ble ny dør der. Så den er fjernet. Lenke til kommentar
rend Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei de tellereglene som du finner på Statkart.no kan ikke brukes i ditt tilfelle, da Oslo og Bærum har egne regler. Men jeg kan forsøke å gjengi reglene for Oslo og Bærum her: Alle bolignumre består av en bokstav og fire sifre. Først har du bokstaven, den er enten H(ovedetage), U(nderetage), K(jelleretage) og L(oftsetage). De aller fleste leiligheter har vel bokstaven H. De to første av de fire sifrene angir hvilken etage det er snakk om. I ditt tilfelle er det sikkert 05. Om du bor på loftet og har bokstaven L, begynner etasjetellingen på nytt. Etasjebokstav og nummerering tildeles likt over hele landet. Og så har du de to siste sifrene, som angir leilighetens plassering innad i etagen. For å finne dette nummeret alle andre steder i landet, står du med ryggen mot trappen i den etasjen du bor i og teller fra venstre. 1. leilighet fra venstre har leilighetsnummer 01, 23. leilighet fra venstre har leilighetsnummer 23 osv. I Oslo og Bærum må du derimot stå (late som du står) utenfor hovedinngangen til hele bygget, altså utenfor bygget, og teller leiligheter. Den som er lengst til venstre der har leilighetsnummer 01, den nest lengst til ventsre har 02, osv. Om du fortsatt ikke finner ut av det kan du ringe statens kartverk (80032032), men de holder stengt på fredager. Lenke til kommentar
sample Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Tusen takk rend jeg fant ut det er vel H0501 :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå