Howard Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 VIA har annonsert sitt første hovedkort i det ekstremt kompakte Pico-ITX-formatet. Les mer Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Dette ser spennende ut. Iallefall til å mekke seg en bilpc som kan ha hanskerommet som kabinett Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Mange gammeldagse tilkoblinger på den saken vel? Syns de heller kunne ha inkludert et par ekstra SATA-koblinger i stedet for den svære IDE-pluggen, og COM-porten er vel ganske unødvendig? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 snart er vell en egen pc i lommeboka en realitet =) Hvor mye strøm tar en slik sak egentlig? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Prisene starter på like over 2000 kroner inkl. mva. Da får du altså et hovedkort med prosessor, i et ekstremt lite format. Integrert UniChrome II 2D/3D-grafikk med hardware-akselerasjon av WMV9 Og grafikk Lenke til kommentar
HEE Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 mulig jeg er helt dum men.. hvor er minne slotten? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) snart er vell en egen pc i lommeboka en realitet =)Hvor mye strøm tar en slik sak egentlig? 8689328[/snapback] Etter artikkelen så tok den 12,5W. 9W til CPU alene og 3,5 til hk..... Endret 24. mai 2007 av sesteen Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 kom 8x8cm kortene aldri ut på markedet? de har uansett mindre areal enn 10x7 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 HEE: Antagelig under kretskortet Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 mulig jeg er helt dum men.. hvor er minne slotten? 8689374[/snapback] Undersiden sikkert. Legg merke til nettverksporten! Ser ut som den er like stor som en garasje! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men hvor mye yter egentlig et slikt kort? Kan man kjøre windows xp og c-map på den f.eks? video? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Hvorfor vil du fjerne IDE for flere sata? Dette er ikke akkurat et kort som er laget for å være server. Ved å tilby en av hver så tilbyr man valgfrihet. Det aller meste av I/O her er jo kun pinheadere og ikke fulle kontakter. Jeg synes det er ganske fett at de kan tilby både COM og Firewire, intil 4 USB2, VGA, DVI, S/PDIF og 7.1 audio på dette knøttkortet. Og det er bare noen av mulighetene. LightSabre: det er en 1GHz C7 så det går greit med xp. Og siden den har hardware videodecoder i tillegg til som takler mpeg4 dekoding går video ganske så bra. Men den er nok ikke laget for tunge cpu oppgaver og å sammenlikne den men noe flerkjerne prosessorer er uhensiktsmessig og irrelevant. Endret 24. mai 2007 av Xell Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Men hvor mye yter egentlig et slikt kort? Kan man kjøre windows xp og c-map på den f.eks? video? 8689413[/snapback] What he said! Er det noen som har testet tilsvarende prossesorhastigheter fra VIA? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har ikke c7 1ghz, men en c7 1.5ghz. Vet at det er en del forskjell, men siden Via til tross for sin offisielle linux støtte suger på linuxdrivere har jeg ikke mpeg2 dekoder-støtte på det. Kortet jeg har har heller ingen mpeg4 dekoder støtte. Det er ikke noe problem å spille dvder og streame divxer over nettverket. Har ikke testet noen andre store operasjoner på kortet, men det kan gjøres etter ønske Vet det er mange som bruker gamle c3-kort (feks mII-serien) med 1GHz prosessorer som mediaspillere, og jeg vil anta at c7 har noe bedre ytelse enn c3 på samme frekvens. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Dette fikk jeg lyst til å kjøpe for å bruke til å styre musikken min med. og kanskje internett også. jeg spiller stadig mindre, og har blitt ganske kresen på støy, så å kunne ha alt av harddisker og vifter og slikt i et annet rom, med styring via denne hadde vært ypperlig! i allefall intil jeg får meg en mobil med symbian og wifi, noe som kan ta sin tid :/ Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 jeg har C3 1GHz, og det fungerer helt fint til XP, C-map, og film. men spilling er bare å glemme. samme med oppløsninger over 1024.768 pga veldig uklart bilde (tør dog ikke å si om dette er tilfelle på dette kortet også) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 ikke høyere oppløsning enn 1024 x 768! :O da er jo kortet ubrukelig for alt som krever bruk av skjerm! Lenke til kommentar
stormx Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg skulle gjerne sett et serieprodusert kabinett til dette lille kortet, med plass til en 2,5" HDD, mini-strømforsyning og et par USB tilkoblinger integrert. Og kansje en på knapp.. Lenke til kommentar
nogen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kan ikke se om dette er vifteløst Men regner vel egentlig med det. Selv om det har en fan-header. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå